House

Jamu Vs Supplement, Mana Paling Sesuai Untuk Berpantang?


Dulu memang jamu menjadi pilihan ibu-ibu dalam pantang, tapi kini trend dah jauh berubah bila mana ibu-ibu masa kini cenderung memilih supplement / vitamin untuk melengkapkan hari-hari mencabar dalam pantang.

Kenapa lebih ramai yang sukakan supplement berbanding jamu?

  • Paling utama, supplement boleh diambil dari hari pertama ibu bersalin lagi
  • Supplement juga selamat diambil walaupun bayi mengalami jaundice atau G6PD. Tiada kesan sampingan pada bayi
  • Supplement memberi ibu rasa sihat, bertenaga dan tidak mudah letih walaupun semalaman berjaga melayan bayi
  • Dan yang paling ibu-ibu suka, supplement mempercepatkan proses penyembuhan luka, dengan itu ibu jadi lebih sihat dan luka pun cepat sembuh

Berbanding jamu, memang tak dinafikan jamu mempunyai kelebihannya tersendiri. Kalau dinilai semula, jamu berupaya memanaskan badan ibu dan merawat dari dalam, namun kelemahan utama jamu ialah ibu tak dapat mengambil jamu sepanjang tempoh anak mengalami jaundice. Jika anak mengalami jaundice yang berpanjangan kadang-kadang sehinga 2-3 minggu, sepanjang tempoh itu jugalah ibu berpantang tanpa jamu. Akibatnya badan ibu akan berasa letih, tidak bermaya.

Jadi, terserahlah pada anda untuk menilainya..

Secara peribadi, saya lebih sukakan supplement sebab badan terasa lebih sihat, bertenaga dan segar sepanjang tempoh berpantang, dan luka memang cepat sembuh. Kalau tak percaya, ni testimoni customer yang mengambil SET BERSALIN SHAKLEE dengan saya..

 

 

 

 

 

Bestkan testimoni ni? Pn Hasliza menyatakan yang badannya rasa sihat dan cergas semasa berpantang, walaupun malam tidur 2-3 jam sahaja. Manakala Pn Lily pula menyatakan yang lukanya cepat sembuh walaupun melalui operation dan boleh duduk cangkung selepas 2-3 hari ambil set bersalin, serta sengal-sengal pun hilang. 

Dan jika anda ada masalah ‘kurang susu' selepas bersalin, saya galakkan anda mengambil ESP untuk mempercepatkan penghasilan susu, memang sangat-sangat membantu.

Sila klik DI SINI untuk melihat detail Set Bersalin dan Testimoni ya..

 

Berminat mendapatkan produk ini? Hubungi saya di Call / Whatsupp: 019-6657 302 / Email: farahshoppe@gmail.com / Add Fb saya FARAH ALIAS BIZ. KONSULTASI menanti anda!

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: