House

Set Slimming Untuk Ibu Menyusu


Kepada ibu-ibu menyusu yang mempunyai masalah berat badan, anda wajib membaca entry ini..

Untuk makluman anda, penyusuan sebenarnya membantu ibu menurunkan berat badan secara semulajadi. Ini kerana, setiap kali anda menyusu, anda membakar 500 kalori dalam badan. Justeru, jika difikir secara logik, sepatutnya berat mesti berkurangkan? Tapi kenapa ramai ibu-iu menyusu yang mengadu lapar dan berat badan semakin bertambah? Jom kita tengok faktor kenaikkan berat badan:

Faktor-Faktor Berat Badan Meningkat

  • Input melebihi output – maksudnya di sini, pengambilan makanan / jumlah kalori melebihi penggunaan tenaga. Walaupun ibu-ibu membakar banyak kalori, tetapi banyak juga makanan yang diambil.. ha camne tue? 😉
  • Makanan yang berlebihan diambil ini akan disimpan di dalam badan menjadi lemak
  • Ibu-ibu menyusu lebih cenderung berasa lapar setiap kali lepas menyusukan baby / pam. Ini kerana badan anda telah membakar kalori, tetapi malangnya bila lapar anda terus mengambil makanan yang banyak.  Sepatutnya anda minum air apabila berasa lapar dan makan buah-buahan, bukan snek ya..
  • Sistem penghadaman yang lemah – ramai di antara kita menghadapi masalah berat badan berlebihan kerana sistem penghadaman kita tidak mampu bekerja dengan baik. Akibatnya lemak-lemak yang terkumpul tidak dapat dikeluarkan dengan baik.

 

Cara Mengatasi:

  • Banyakkan minum air 3-4 Liter sehari, kerana ibu menyusu perlukan air yg banyak untuk menghasilkan susu yang banyak juga. Selain daripada tu, pengambilan air yang mencukupi akan membuatkan seseorang itu kenyang dan mengurangkan pengambilan makanan dan snek.
  • Mengambil makanan cukup sekadar yang perlu. Walaupun ibu menyusu tak boleh berdiet, kerana dikhuatiri menganggu penghasilan susu, namun ibu perlu tahu yang pengambilan makanan yang berlebihan juga akan menyumbang kenaikkan berat badan. Jadi makanlah secara bijak.
  • Selepas menyusu anak, jika terasa lapar, minum 2 gelas air kosong untuk mengenyangkan perut, dan jika rasa lapar juga, ambillah buah-buahan mengalas perut. Jangan ambil snek ya.
  • Buat senaman – senaman membantu meningkatkan kadar metablisme badan seterusnya meningkatkan fungsi sistem panghadaman. Senaman yang berterusan akan membakar kalori dan membentuk semula tubuh badan.
  • Jika anda tiada masa bersenam, supplement adalah pilihan yang paling bijak, kerana melalui supplement anda dapat memecahkan lemak dan mengurangkan selera makan.

 

Walaupun supplement adalah pilihan terbaik untuk yang sibuk, namun bukan semua produk slimming boleh diambil oleh ibu menyusu. Yang pasti Slimming Set Shaklee SELAMAT diambil oleh semua ibu menyusu dan tidak memberi kesan sampingan kepada penyusuan mahupun bayi itu sendiri.

Bagi yang berminat mencuba set penyusuan, ini ialah antara supplement yang membantu mengurangkan berat badan di kalangan ibu-ibu menyusu:

  • Lecithin – untuk membakar lemak
  • Alfalfa – untuk detoks atau buang lemak yang dipecahkan
  • Herblax – untuk cuci usus secara menyeluruh
  • Omega – untuk mengurangkan selera makan dan membakar lemak

Saya lampirkan juga testimoni ibu-ibu yang telah berjaya mengurangkan berat badan dengan Set Slimming nie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uniknya shaklee ni,walaupun ambil set slimming, tapi ada kesan sampingan yang hebatiaitu muka berseri, keintiman bersama suami bertambah dan muka pun semakin berseri, bestkan? Dan yang pastinya susu tak terganggu malah semakin meningkat penghasilannya dengan pengambilan alfalfa. 

Untuk ibu-ibu di luar sana yang nak mencuba set ni, boleh hubungi saya untuk konsultasi produk mana yang terbaik untuk anda. Hubungi saya di di 019-6657 302 / Add fb saya FARAH ALIAS BIZ untuk pm / chatting .

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

6 comments on “Set Slimming Untuk Ibu Menyusu

  1. suhana on said:

    sila beri harga set ini & kos penghantaran

  2. Pingback:Set Slimming Breastfeeding ~ Berat Turun, Susu Terlebih Banyak.. « « Mommy Iskandar Mommy Iskandar

  3. Zuren on said:

    Farah,

    Mintak harga nie.

  4. saya baru mengandung,berat saya dah menjangkau 80kg..selepas bersalin saya nak mencuba prodak ini…..

  5. Eliana on said:

    Saya baru sahaja bersalin dan sedang berpantang, rasa cam nak try je product ni lepas berpantang.. Camner nak tau harga setiap product?

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: