House

Haid Tidak Teratur..Petanda Awal Anda Berpenyakit?


Ramai wanita yang mengidapi masalah haid tidak teratur. Antara sebab utama ialah hormon yang tidak seimbang, pengambilan makanan segera yang mengandungi banyak bahan pengawet, tekanan hidup, kenaikkan berat badan dan pengambilan ubat-ubatan tertentu. Namun yang paling ditakuti ialah jika haid tidak teratur ini disebabkan oleh penyakit.

Penyakit yang paling sering berlaku ialah ‘Polcystic Ovary Syndrome' atau PCOS yang sering juga menyebabkan kemandulan. Lain-lain penyakit termasuklah ketumbuhan dan kanser ovari. Haid tidak teratur atau tidak datang haid juga merupakan salah satu petanda wanita tersebut mengalami masalah kesuburan.  Oleh itu sangat penting wanita yang kelewatan atau tidak datang haid untuk buat ultrasound scanning – melalui perut atau vagina untuk mengesan cyst atau ketumbuhan yang merbahaya yang mungkin berlaku.

Jika tiada penyakit, alhamdulillah.. Anda hanya perlu memastikan menjaga pemakanan, mendapatkan rehat yang cukup dan mengambil supplement untuk membantu menstabilkan hormon anda. Ada ke supplement untuk masalah ini? Tentulah ada. Anda patut mencuba GLA Shaklee, isyaAllah ia membantu menstabilkan hormon wanita di samping melegakan kesakitan yang sering berlaku sebelum atau semasa haid.

 

Apa itu GLA?

  • GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E
  • Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
  • Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. 
  • Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
  • Jika anda biasa mengambil Evening Primrose Oil (EPO) di pasaran, GLA Shaklee lebih baik kesannya dari EPO. Hanya yang dah cuba akan tahu!

 

Ini antara testimoni customer yang berpuas hati dengan produk kami:

 

 

 

Berdasarkan maklum balas dari pengguna GLA, selain membantu menstabilkan haid yang tidak teratur, GLA juga membantu meningkatkan kesuburan dan menjadikan kulit cantik dan berseri. Dan kesannya juga dapat dirasai dengan lebih cepat jika anda turut mengambil Energizing Soy Protein (ESP) bersama. 

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: