House

Perlukah Supplement Penyusuan Semasa Berpantang?


Alhamdulillah.. masih meneruskan perkongsian buat tatapan semua ibu menyusu di luar sana.. Kali ni saya nak bercerita tentang SET PENYUSUAN DALAM PANTANG. Perlukah ibu berpantang mengamalkan Set Penyusuan?

Perlu atau tidak bergantung pada individu. Ada sesetengah ibu yang dianugerahkan susu yang banyak, tak perlu bersusah payah, alhamdulillah rezeki dari Allah.. Namun ada juga yang mengalami kesukaran, mungkin disebabkan kurangnya pengalaman, kurangkan ilmu dalam penyusuan, yang menyebabkan ibu tersilap percaturan.

Contoh kesilapan yang ibu muda sering lakukan, memberikan bayi baru lahir botol susu pada awal kelahiran. Bila bayi akan mengalami keliru puting, seterusnya enggan menyusu secara terus pada payudara ibu. Kesannya?? Pengeluaran susu ibu akan terganggu dan ibu akan dapati susunya tidak banyak, berikutan tidak ada rangsangan dari bayi. Jika ibu tidak pandai mengawal keadaan, mengambil makanan penggalak susu seperti kurma, susu dll, hampir pasti ibu akan berputus asa memberi susu ibu. Dalam situasi inilah Supplement Penyusuan sangat-sangat diperlukan bagi membantu tubuh ibu menghasilkan susu dengan cepat, dengan syarat pam / direct feed baby anda 2-3 jam sekali untuk mendapatkan kesan maksimum.

Bagaimana pula dengan ibu yang tiada masalah penyusuan, bolehkah ambil supplement? Jawapannya boleh, dan sangat dialu-alukan jika anda ibu bekerja. Ini kerana supplement membantu membekalkan vitamin dan nutrisi penting kepada bayi melalui susu ibu. Kesannya? Bayi akan menjadi lebih sihat dan kuat serta jarang dijangkiti penyakit. Dan bagi ibu bekerja, semasa berpantang inilah anda MESTI mengumpul stok secukupnya.. 

Kebanyakkan ibu gemar bertangguh, lagi 2 minggu nak kerja baru nak mula pam.. bila susu sikit, mulalah panik dan tak senang duduk. Nasihat saya, mulakan mengumpul stok seawal dalam pantang lagi.. Saya faham, anda letih, penat dan luka pun belum sembuhkan? Tapi kalau anda bertekad untuk menyusukan anak sepenuhnya, inilah caranya. Ambillah supplement supaya badan anda lebih bertenaga, tak mudah letih dan turut membantu penyusuan juga..

Soalan lazim ibu: “Selamatkan supplement ni untuk saya yang dalam berpantang? Anak saya kena jaundice, bolehkan saya meneruskan pengambilan supplement ni? Ada effect kat baby tak?'

Jawapan saya; “Nama pun supplement dalam pantang.. mestilah kita akan pastikan selamat untuk ibu dan bayi.. Boleh diteruskan walaupun baby mengalami jaundice. Dan kesannya? Ibu akan rasa bertenaga, tak mudah letih dan jika diamalkan pam / susukan baby 2-3 jam sekali, anda akan dapati peningkatan dalam penghasilan susu anda juga..”

 

Ini Set Penyusuan yang sesuai dan selamat semasa berpantang..

 

 

Jom tengok testimoni ibu yang berpuas hati dengan set ni..

 

Testimoni 1: Breast sentiasa penuh dan badan segar bertenaga dalam pantang

 

 

Testimoni 2: Dulu pam susu 1/2 oz, sekarang 10 oz dan badan segar serta tak letih

 

 

 

Jika anda bukan dalam pantang sekalipun, anda boleh mengambil Set ni sebagai supplemnt penyusuan anda.. Cuma untuk ibu berpantang, inilah set yang paling sesuai dan selamat untuk anda. Anda budget? PM saya, saya ada penyelesaian untuk anda ya..

 

Untuk melihat lebih banyak testimoni set ini, sila klik DI SINI

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: