House

Punca Pelajaran Merosot.. Lemah IQ atau Malas??


Sebagai ibu bapa, semestinya kita mengharapkan yang terbaik untuk anak. Mahu anak menjadi doktor, angkasawan, jurutera, belajar pandai-pandai dan dapat no 1 dalam kelas. Tapi sejauh manakah anak kita mampu menggalas cita-cita ibu dan bapa? 

Adakah anak kita bijak, lemah atau sederhana sahaja?

Menurut kajian, MINDA pelajar Melayu tidak sekuat pelajar bukan Melayu. Ini merupakan antara sebab pelajar Melayu gagal mendapat keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan. Apakah puncanya?

Faktor Pemakanan Mempengaruhi Pencapaian Akademik Pelajar!

Amalan pemakanan pelajar Cina contohnya, lebih seimbang dan mengutamakan makanan yang memberi tenaga seperti ayam, sayur dan sup. Mereka juga melebihkan sumber protein bagi memastikan mereka sentiasa bertenaga dan cergas mengikuti pelajaran. Manakala pelajar Melayu pula hanya makan nasi bersama seketul ayam, sayur pula amat jarang sekali. 

Sebab itulah, anak-anak kita tidak mempunyai stamina dalam mengulangkaji pelajaran. Baru membaca sedikit, mata mula mengantuk, badan pun rasa letih dan mahu tidur. Hakikatnya, anak kita bukannya malas, namun minda mereka lemah, berikutan tiada makanan berkhasiat yang dapat membantu mereka mengulangkaji dengan lebih lama. Jika membaca sekejap pun dah ngantuk, bagaimana mereka nak menghafal semua fakta penting?

Justeru sebagai ibu bapa, adalah menjadi tanggungjawab kita menyediakan makanan berkhasiat untuk anak-anak kita. Jika anda sendiri sentiasa sibuk dan tidak dapat memantau sepenuhnya, bekalkanlah supplement terbaik untuk minda dan kecergasan badan anak. 

Ketahui makanan yang dapat meningkatkan IQ anak kita sekaligus membekalkan lebih tenaga esok. Jangan lupa kembali ke MommyIskandar.Com untuk artikel sambungan ya.. 

 

Hubungi saya di..

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar untuk mendapatkan INFO PERCUMA

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

One comment on “Punca Pelajaran Merosot.. Lemah IQ atau Malas??

  1. Pingback:Tingkatkan IQ anak anda dengan Smart Brain + Stress Fighter Set.. - Mommy Iskandar

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: