House

Rambut Anda Gugur? Cegah Sebelum Parah..


Semalam saya telah menulis tentang masalah rambut gugur di kalangan ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Antara punca utama ialah perubahan hormon yang berlaku kepada ibu semasa mengandung dan selepas melahirkan. Walaupun masalah ini perkara biasa bagi ibu-ibuyang baru melahiran, namun ia sememangnya merimaskan. Jika tak atasinya, keguguran rambut akan berterusan dengan banyaknya, sehinggalah anak berusia dalam lingkungan setahun. Untuk melihat faktor berlakunya keguguran rambut dengan lebih detail, sila klik SINI

Antara cadangan yang selalu dikemukakan untuk mengatasi masalah ini ialah potong rambut. Ibu-ibu disarankan potong rambut pendek agar rambut  kurang gugur. Hakikatnya rambut masih gugur, cuma tampak agak kurang kerana rambut tersebut dah pendek. Bagaimana cara paling berkesan untuk mengatasinya?

Melalui pengambilan nutrisi penting untuk rambut. Kita rawat melalui dalaman.. dan jika ada budget lebih, boleh juga beli Syampu Revitalizing Shaklee yang mempunyai kandungan bahan kimia yang sangat rendah dan kandungannya lebih organik. Sangat lembut untuk rambut yang sensitif di samping berupaya melicinkan kutikel rambut serta melebatkan rambut.

Jom tengok apa Set Penjagaan Rambut yang berkesan untuk mengatasi rambut gugur ini:

  1. Zinc
  2. Energizing Soy Protein (ESP)
  3. Multivitamin
  4. Revitalizing Syampoo 

Jika anda ada kekangan budget, 2 supplement penting yang WAJIB anda ambil ialah Zinc dan ESP. Jika budget cukup, sebaiknya ambil satu set lengkap nie untuk mendapatkan kesan maksimum.. Tak perlu cakap panjang-panjang, Let's The Picture Talk.. Kita tengok testimoni pengguna ya..

 

 

Suami Pn Syuhada pun perasan perubahan rambutnya dah tak gugur lagi selepas mengamalkan zinc secara konsisten, selain vitamin harian lain yang diamblnya. Bestkan? Jom tengok satu lagi testimoni...

 

 

Pn Sarena merupakan pengamal tegar Shaklee. Sejak mengamalkan vitamin di atas, rambutnya dah tak gugur dengan teruk  lagi, malah badan terasa lebih segar dan tidak mengantuk selepas lunch.. Untuk makluman anda,vitamin Shaklee tak sama dengan vitamin lain yang anda beli di Farmasi. Kesannya memang jauh berbeza memandangkan Shaklee diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang bermutu tinggi.

Tunggu apa lagi? Untuk anda yang mengalami masalah keguguran rambut, sila hubungi saya untuk maklumat lanjut tentang produk dan dapatkan hanya di mommyiskandar.com. Hubungi saya di 019-6657 302 / Add Fb saya FARAH ALIAS BIZ untuk chatting secara terus.

 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: