House

Susu Kurang Semasa Berpantang?


Susu kurang semasa berpantang adalah keluhan biasa terutamanya bagi ibu muda yang menimang cahaya mata buat kali pertama. Kurang pengalaman menyebabkan ramai ibu yang memberi susu formula sebagai alternatif. Tahukah anda susu sedikit pada awal kelahiran adalah perkara biasa?

 

Perut bayi yang baru lahir hanyalah sebesar guli. Jadi susu yang terhasil sedikit pada 3 hari pertama adalah normal.  Dan susu akan mula meningkat selepas 3 hari bersalin. Jadi pada ibu yang baru bersalin, jangan bimbang susu anda sedikit ya,, insyaAllah selepas hari ketiga susu anda akan mula banyak.. dengan syarat anda memberikan bayi menyusu sekerap yang diminta.

 

Dan antara perkara penting yang ibu harus tahu, ibu harus menyusukan bayinya secara terus pada payudara. Jangan sesekali memberikan bayi susu formula, mahupun menyusu dalam botol. Bila anda dah berikan susu melalui botol, bimbang bayi keliru puting dan langsung enggan menyusu direct pada payudara. Ini akan mengganggu pengeluaran susu secara normal, dan bimbang anda juga tak dapat bertahan jika asyik nak pam je sepanjang masa..

 

Selain itu, ibu berpantang juga harus mengambil air mencukupi. Minum air 3L sehari walaupun berpantang, sangat penting bagi memastikan pengeluaran susu berjalan lancar. Jangan sekat minum air, kerana jika air tak cukup, badan ibu juga tak dapat menghasilkan susu dengan baik. Selain itu, ibu harus mengambil makanan yang berkhasiat. Dan jika berkemampuan, ambillah Suplement Penyusuan untuk membantu tubuh ibu mengeluarkan susu dengan cepat dan berkualiti.

 

Suplement yang sesuai untuk ibu berpantang ialah Eu-Four Set dan ESP. Dalam set ini mengandungi B complex, Vitamin C, Multivitamin dan Kalsium. ESP pula merupakan protein soya yang merupakan milkbooster terbaik untuk ibu menyusu. Jika ESP dan kalsium merupakan milkbooster, suplemen lain dalam Eu Four set pula bertindak untuk melengkapkan nutrien penting dalam tubuh ibu. Dengan set ini, ibu akan berasa bertenaga, tak mudah letih dan cergas walaupun terpaksa berjaga malam menjaga bayi yang baru lahir..

 

Berikut ialah beberapa testimoni customer saya yang berpuas hati dengan pengambilan Eu Four Set dan ESP ini..

 

Testimoni 1: Dulu 2 Oz, Sekarang 8-10 Oz dengan Eu-Four Set

 

 

 

 

 

 

 

Testimoni 2: Susu Banyak Dengan Eu-Four Set dan ESP, Tak Perlu Campur Susu Formula lagi! 

 

 

Alhamdulillah, suplement penyusuan sangat membantu dalam penyusuan ibu.. namun apa yang saya nak tekankan, ibu mesti memberi bayi susu secukupnya apabila diminta, jangan sesekali memberi bayi susu melalui botol pada 2 minggu pertama kelahiran,  dan ambillah makanan yang seimbang dan air yang mencukupi. Mudah-mudahan semua ibu yang membaca artikel ini, berjaya menyusukan anak kita hingga berumur 2 tahun, insyaAllah..

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: