House

10 Makanan Yang Membakar Lemak Dengan Cepat


Bagi yang sedang berdiet dan mahu kelihatan langsing, pastilah pemakanan sangat dijaga. Tak nak yang berkalori tinggi, berminyak dan sebagainya. Namun, jika ada makanan yang membantu membakar lemak, lagi bagus kan? Semulajadi gitew.. Makan kenyang, badan pun semakin langsing! Di sini saya senaraikan 10 makanan yang membakar lemak dengan cepat.

 

10 Makanan Yang Membakar Lemak Dengan Cepat

 

1. Oats : Bukan sahaja mengenyangkan dan sedap, oat juga membantu mengurangkan tahap kolesterol dalam badan. Jadi amalan mengambil oat setiap pagi sangat membantu rutin diet anda

2. Telur : Telur adalah sumber yang kaya protein tetapi rendah kalori. Telur membantu badan membina otot dan meningkatkan kolesterol baik dalam tubuh.

3. Buah Epal: Kaya dengan antioksidan. Ia juga mengandungi pectin yang berfungsi mengurangkan lemak dalam sel badan kita

4. Cili Hijau : Mengandungi Capsaicin yang membantu membakar kalori dalam badan dengan cepat.

5. Bawang Putih : Mengandungi Allicin yang bertindak sebagai anti-bakteria dan berupaya mengurangkan lemak dan kolesterol jahat dalam badan.

6. Madu :  Madu yang diminum bersama air suam setiap pagi, membantu membakar lemak dalam badan.

7. Green Tea : Tea yang paling efektif untuk menurunkan berat badan. Mengandungi antioksidan yang membantu mengurangkan dan menstabilkan berat badan. Untuk kesan yang cepat ambil green tea 2x cawan sehari

8. Wheat Grass : Atau dalam bahasa Melayu dikenali sebagai Rumput Gandum, membantu meningkatkan metabolisme badan dan mengurangkan lemak dalam tubuh.

9. Tomato : Membantu membakar lemak dengan cepat. Selain itu, ia juga membantu badan menyerang sel kanser. Sangat bagus diamalkan untuk kesihatan dan kecantikkan.

10. Dark Chocolate : Mengandungi Flavonoids yang membantu mengurangkan kolesterol dalam badan dan membakar lemak degil.

 

Jika dilihat balik, kebanyakkan daripada 10 makanan yang membakar lemak dengan cepat ni adalah makanan yang kita biasa jumpa. Bukannya pelik pun kan.. So mudah aje, amalkan mana yang senang untuk anda, insyaAllah misi melangsingkan anda akan berjaya.

 

Nak kurus lagi cepat? Kami ada suplement semulajadi dan selamat dari Shaklee. Set premium ada, set budget ada. Sila klik DI SINI untuk TESTIMONI dan info lanjut tentang SET SLIMMING SHAKLEE. Set slimming untuk ibu menyusu pun ada ya.. 

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar 

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: