8 Januari 2018 ialah tarikh yang saya akan ingat sampai bila-bila. Tarikh di mana saya serahkan diri ke hospital untuk “bed rest”. Perasaan? Hanya Allah yang tahu. Meninggalkan 4 anak, dengan anak darjah 1 yang baru seminggu memulakan sesi persekolahan, dan anak kecil berumur 4 tahun, bukan satu[…]

Read More

19 Disember merupakan kali pertama pemeriksaan kehamilan di Hospital Selayang. Debar mesti ada setiap kali nak jumpa doktor. Berbeza dengan kehamilan sebelumnya. Kalau dulu teruja nak tengok pembesaran baby setiap kali check up, kali ni teruja tu tetap ada, tapi ditambah dengan risau, debar dan mengharapkan berita baik[…]

Read More

29 nov 2017 saya menjalankan rutin pemeriksaan bulanan seperti biasa. Cuma hati ni lebih berdebar kerana doktor akan mengesahkan betul ke saya mengalami masalah uri di bawah, atau dikenali sebagai Plasenta Previa (pp). Masuk je ke bilik doktor, soalan pertama yang ditanya ialah.. ada bleeding tak? Semua okay?[…]

Read More

Saya seringkali diajukan pertanyaan melalui whatsapp atau email, apakah vitamin yang perlu untuk badan letih dan lesu. Cepat je penat, balik kerja penat sampai tak boleh nak buat kerja lain dan bermain dengan anak, apatah lagi membuat kerja-kerja rumah.   Ada juga yang badan tu sampai tak larat[…]

Read More

Assalamualaikum semua.. Hari ni saya nak bercerita tentang sakit gigi.   Dua sakit yang saya tak boleh tahan, pertama sakit gigi, kedua sakit perut. Haha.. Anda semua setuju tak dengan saya? Dua penyakit ni kalau menyerang, bergolek-golek dan boleh keluar air mata, kan?   Sakit gigi bukanlah pengalaman[…]

Read More

Resdung ialah perkara biasa di kalangan masyarakat kita. Ramai beranggapan, ‘ala resdung je..’ tak perlu makan ubat, tak perlu dapatkan rawatan. Tapi sebenarnya, jika resdung ini semakin teruk dan dipandang remeh, ia memungkinkan kesihatan kita terjejas.   Resdung atau sinusitis adalah keradangan yang berlaku pada  lapisan kulit pada rongga[…]

Read More

Anda menghidap migrain? Selalu sakit kepala yang teruk? Okay hari ni saya nak berkongsi punca migrain dan cara mengatasinya.   Sebelum tu mari kita lihat, apa itu migrain? Migrain ialah sakit kepala yang amat sangat. Bermula dengan berdenyut-denyut di bahagian atas mata atau kepala, dan kemudian merebak di[…]

Read More

Musim panas ni sangatlah mencabar kesihatan kita, terutamanya anak-anak kecil dan yang masih bersekolah. Terpanggil nak bercerita tentang tips menangani anak demam , memandangkan anak kecil saya Sofea pun sedang demam sekarang..   Bagaimana tips menangani anak demam? Anak demam banyak ragamnya. Almaklumlah badan tak sihat, nak cakap tak[…]

Read More

Anda rabun? Semakin lama power cermin mata semakin meningkat? Carotomax Shaklee bantu atasi rabun mata anda..   Betul ke Carotomax Shaklee  bantu atasi rabun mata? Alhamdulillah, memang betul, Carotomax Shaklee dah bantu ramai pengguna mengurangkan rabun mata mereka.    Apa sebenarnya Carotomax ni?    Carotomax ialah suplemen yang[…]

Read More

Alhamdulillah.. hari ni berkesempatan untuk berkongsi testimoni Vivix bantu pesakit diabetes dan darah tinggi.   Adakah anda di sini mengalami penyakit diabetes atau kencing manis? Atau mengalami kedua-dua penyakit ini serentak? Jika bukan anda, mungkin ibu bapa atau saudara mara anda ada mengalami 2 penyakit merbahaya ini.  […]

Read More

Masalah Senggugut Setiap Bulan?    Siapa sini mengalami masalah senggugut setiap bulan? Saya teringat semasa di kolej dulu, ada seorang kawan ni setiap bulan mesti dia ada cuti sakit. Kiranya 3 hari pertama haid tu memang kesian sangat tengok sampai berguling-guling peluk bantal.   Kiranya cikgu-cikgu di kolej[…]

Read More

Makanan Untuk Mata Sihat. Perlu ke makanan untuk mata? Selalu kita mengabaikan kesihatan mata.. Kita selalu fokus nak cantik, nak sihat dan bertenaga, nak langsing, tapi sedar tak sedar organ mata yang banyak berjasa pada kita ni pun perlu diberi perhatian.   Nak mata sihat, jom kita amalkan[…]

Read More

Kebas di anggota badan tertentu sering berlaku di kalangan sesetengah individu. Ada yang sering kebas tangan, kebas kaki, dan ada pula yang kebas dari pinggang sampai ke bawah. Kenapa anggota badan rasa kebas ? Normal atau bahaya?   Menurut Pakar Perunding Perubatan, Klinik Pakar Hospital Kuala Lumpur, Datuk[…]

Read More

Sakit pingang merupakan masalah biasa di kalangan kita masa kini. Ramai yang memandangnya sebagai masalah kecil, namun jika dibiarkan ia boleh mengganggu pergerakkan tubuh kita, seterusnya menyebabkan kita sukar bergerak. Apa punca dan cara mengatasi sakit pinggang ?   Sebelum merawat, mari kita lihat antara punca yang menyebabkan[…]

Read More

Ini soalan kegemaran ramai.. ” Saya sihat tetapi sering letih, vitamin apa yang patut saya ambil ya? “   Untuk mereka yang sihat tetapi sering letih, vitamin asas yang perlu diambil ada 3 iaitu: Vitamin C B Complex Vitalea (multivitamin)   ” Banyaknya saya kena ambil? Ambil satu[…]

Read More

Carotomax Shaklee suplement terbaik mata. Jika anda mengalami salah satu simptom di bawah, suplement Carotomax wajib untuk anda amalkan setiap hari.   Simptom-simptomnya: Mata semakin kabur dan power cermin mata semakin meningkat Mata anda silau pada waktu malam atau pada cahaya terang Doktor mengesahkan anda mengalami masalah katarak[…]

Read More

Hangatkan hubungan suami isteri ? Macam mula-mula kahwin dulu? Boleh ke?   Mestilah boleh.. Dan semestinya perlu ada usaha.. maklumlah usia pun dah meningkat, hormon berubah, hubungan suami isteri juga sedikit banyak mesti berubah kan..   Untuk yang mengalami perubahan dan berasa hubungan suami isteri semakin dingin, janganlah[…]

Read More

Alhamdulillah, Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee makin mendapat sambutan ramai. Mana taknya, mak-mak kita yang selalu sakit lutut, sakit pinggang dan bahagian-bahagian yang melibatkan sendi terutamanya, sangat lega selepas mengambil AJHT. Bagaimana AJHT Shaklee membantu sakit sendi ? AJHT Shaklee mengandungi nutrien kesihatan-sendi yang direka khusus untuk kesihatan[…]

Read More

Masalah kesuburan lelaki? Benarkah masalah kesuburan boleh berpunca daripada lelaki? Ya, sememangnya boleh jika pasangan masih tidak berjaya menimang cahaya mata. Ada kemungkinan masalah kesuburan berpunca daripada isteri, suami atau kedua-duanya sekali.   Namun seringkali masalah kesuburan dikaitkan dengan wanita, berikutan lumrah lelaki yang agak ego untuk menjalani[…]

Read More

Vivix, satu-satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Vivix sangat bagus untuk merawat penyakit 3 serangkai iaitu penyakit kencing manis, penyakit jantung dan darah tinggi. Jika anda atau ibu bapa anda menghidap penyakit 3 serangkai ini, jangan bimbang, vivix boleh membantu. Cuma kali ni saya nak[…]

Read More