Bila meningkat usia, sakit pinggang dan lenguh kaki merupakan masalah biasa. Ramai antara kita yang menghadapi masalah sakit pinggang, sakit lutut ketika solat, kebas kaki di waktu malam dan tak kurang juga ada yang mengalami kejang atau tarik mengkarung ketika tidur.    Apa yang menyebabkan masalah ini sering[…]

Read More

Hari ni saya nak berkongsi kebaikkan dan testimoni Omega Shaklee. Omega ialah minyak ikan paling tulen di dunia, yang memberi banyak manfaat untuk seisi keluarga, tak kiralah sama ada untuk ibu bapa atau untuk anak-anak. Seawal usia 1 tahun, anak kita dah boleh diberikan Omega Shaklee untuk kesihatan[…]

Read More

Anda migrain? Sering sakit kepala? Adakah sakit kepala anda itu dikategorikan sebagai migrain? Mari kita lihat apa itu migrain dan cara mengatasinya   Migrain ialah sakit kepala yang kerap berulang, biasanya berlaku di sebelah kepala sahaja. Adakalanya ia bermula di sebelah kepala, kemudian merebak ke seluruh bahagian kepala.[…]

Read More

Adakah anda mencari immune booster terbaik? Saat negara dan seluruh dunia diserang Covid-19, pasti kita sedikit gentar berdepan dengan masalah ini. Bimbang, risau, mencari-cari apa makanan terbaik yang kita boleh berikan pada anak-anak kita untuk mengelakkan jangkitan virus Covid-19.    Ada yang mengatakan bagus sangat makan bawang putih,[…]

Read More

Fungsi dan kelebihan Zinc Shaklee. Zinc Shaklee adalah antara hot seller suplemen kami. Kenapa? Sebab ia mempunyai pelbagai manfaat dan kebaikkan kepada pengamalnya.   Jom kita lihat apa fungsi dan kelebihan Zinc Shaklee: Mempercepatkan Penyembuhan Luka –  Zinc membantu luka dalaman dan luaran cepat sembuh. Individu yang baru[…]

Read More

Perlukah Suplemen Semasa Berpuasa?   Ada orang cakap..”Orang dulu-dulu tak ambil suplemen pun.. elok je berpuasa. Orang sekarang ngada-ngada.. vitamin C lah, vitamin B lah, protein lah..”   Itu orang dulu.. dulu lain, sekarang lain..   Orang dulu makanan penuh zat. Sayuran dan buahan tak dicemari dengan baja[…]

Read More

Bengkak kaki adalah perkara biasa di kalangan ibu hamil. Ini kerana semasa mengandung, badan ibu menghasilkan lebih kurang 50% lebih darah dan cecair badan daripada biasa, untuk menyokong perkembangan bayi.   Bengkak kaki yang dikenali juga sebagai edema. Selain sering berlaku di bahagian kaki, ia juga berlaku di[…]

Read More

Letihnya anak-anak kita hari ini..   Kadang-kadang kesian juga dengan anak-anak yang padat sangat aktiviti hariannya. Macam anak saya, pagi sekolah kebangsaan, petang sekolah agama, malam pula mengaji.   Jadi, kalau ada kerja sekolah tu, pandai-pandailah mereka adjust masa menyelit sana sini buat kerja sekolah. Ada masa terpaksa[…]

Read More

Saya seringkali diajukan pertanyaan melalui whatsapp atau email, apakah vitamin yang perlu untuk badan letih dan lesu. Cepat je penat, balik kerja penat sampai tak boleh nak buat kerja lain dan bermain dengan anak, apatah lagi membuat kerja-kerja rumah.   Ada juga yang badan tu sampai tak larat[…]

Read More

Benarkah Shaklee SELAMAT dan berkesan?    Ramai yang bimbang nak mengambil suplemen atau makanan tambahan, bimbang suplemen tersebut tak bagus, ada bahan kimia yang merbahaya, dan lebih membimbangkan, hajat hati ambil suplemen nak sihat, rupanya lebih menjejaskan kesihatan. Jadi persoalan, benarkah Shaklee SELAMAT dimakan adalah soalan yang pasti[…]

Read More

Assalamualaikum semua.. Hari ni saya nak bercerita tentang sakit gigi.   Dua sakit yang saya tak boleh tahan, pertama sakit gigi, kedua sakit perut. Haha.. Anda semua setuju tak dengan saya? Dua penyakit ni kalau menyerang, bergolek-golek dan boleh keluar air mata, kan?   Sakit gigi bukanlah pengalaman[…]

Read More

Alhamdulillah, Disember 2015, setahun yang lalu, saya telah diberi kesempatan untuk menjadi tetamu Allah. Pengalaman pertama menjejakkan kaki di RumahNya, hanya Allah yang tahu.. Perasaan bercampur baur, sedih, gembira, hiba, sayu, dan tak putus-putus ucapan syukur setiap kali berada di depan Kaabah.   Perjalanan Umrah saya bermula dengan[…]

Read More

Ramai antara kita rimas dengan lelemaks yang ada di badan kita, betul tak? Kalau la boleh disedut lemak tu, kan senang. Ini tak, ‘spare tyre’ keliling pinggang, belakang badan, di peha, lengan semua ada. Ish macam mana la nak pecahkan lemak-lemak ni kan. Ha.. hari ni saya nak[…]

Read More

Assalamualaikum.. kali ni nak buat entry santai-santai je.. berkenaan kelas zumba dan piloxing di Taman Sri Gombak. Artikel ni khas buat wanita-wanita yang mencari kelas zumba tertutup, khas untuk wanita sahaja. Lelaki tak boleh masuk tau, tu yang seronok tu.   Saya dah join kelas zumba dan piloxing[…]

Read More

Resdung ialah perkara biasa di kalangan masyarakat kita. Ramai beranggapan, ‘ala resdung je..’ tak perlu makan ubat, tak perlu dapatkan rawatan. Tapi sebenarnya, jika resdung ini semakin teruk dan dipandang remeh, ia memungkinkan kesihatan kita terjejas.   Resdung atau sinusitis adalah keradangan yang berlaku pada  lapisan kulit pada rongga[…]

Read More

Masalah angin dalam badan sering mendatangkan ketidakselesaan kepada kita. Kita akan berasa sebu perut, tidak selesa di bahagian perut, dan perut juga akan berasa kembung kerana angin tidak dapat dikeluarkan melalui sendawa atau kentut.    Bukan sahaja ketidakselesaan berlaku pada perut, tetapi juga masalah angin ini boleh menyebabkan[…]

Read More

Pernah dengarkan omega bagus untuk otak ? Nak bijak kena makan omega, baru mudah menghafal, baru mudah faham apa yang dipelajari.. Masalahnya ibu bapa tak faham kenapa omega penting untuk otak? Jadi dianggapnya omega tu tak penting..   Okay mari kita kupaskan persoalan ni. Kenapa Omega penting untuk[…]

Read More

Assalamualaikum.. hari ni saya nak berkongsi satu resepi ESP Banana Shake yang sedap. Bukan sahaja sedap, tapi sihat dan sangat berkhasiat tau. Sesuai untuk orang yang nak kurus, orang yang mengamalkan gaya hidup dan pemakanan yang sihat dan orang yang sibuk.    Kenapa sesuai untuk orang yang sibuk?[…]

Read More

Sempena bulan Ramadhan ni, saya nak share satu resepi berbuka yang sihat. Kurang garam, minyak dan sangat sesuai untuk mereka yang sedang berdiet atau yang menjaga kesihatan. Resepi Bubur Lambuk Oatmeal Kurma ni saya dapat dari Teacer Yun, cikgu diet saya dalam kelas The Boosters 30 Days Ramadan[…]

Read More

Musim panas ni sangatlah mencabar kesihatan kita, terutamanya anak-anak kecil dan yang masih bersekolah. Terpanggil nak bercerita tentang tips menangani anak demam , memandangkan anak kecil saya Sofea pun sedang demam sekarang..   Bagaimana tips menangani anak demam? Anak demam banyak ragamnya. Almaklumlah badan tak sihat, nak cakap tak[…]

Read More