Letihnya anak-anak kita hari ini..   Kadang-kadang kesian juga dengan anak-anak yang padat sangat aktiviti hariannya. Macam anak saya, pagi sekolah kebangsaan, petang sekolah agama, malam pula mengaji.   Jadi, kalau ada kerja sekolah tu, pandai-pandailah mereka adjust masa menyelit sana sini buat kerja sekolah. Ada masa terpaksa[…]

Read More

Saya seringkali diajukan pertanyaan melalui whatsapp atau email, apakah vitamin yang perlu untuk badan letih dan lesu. Cepat je penat, balik kerja penat sampai tak boleh nak buat kerja lain dan bermain dengan anak, apatah lagi membuat kerja-kerja rumah.   Ada juga yang badan tu sampai tak larat[…]

Read More

Benarkah Shaklee SELAMAT dan berkesan?    Ramai yang bimbang nak mengambil suplemen atau makanan tambahan, bimbang suplemen tersebut tak bagus, ada bahan kimia yang merbahaya, dan lebih membimbangkan, hajat hati ambil suplemen nak sihat, rupanya lebih menjejaskan kesihatan. Jadi persoalan, benarkah Shaklee SELAMAT dimakan adalah soalan yang pasti[…]

Read More

Assalamualaikum semua.. Hari ni saya nak bercerita tentang sakit gigi.   Dua sakit yang saya tak boleh tahan, pertama sakit gigi, kedua sakit perut. Haha.. Anda semua setuju tak dengan saya? Dua penyakit ni kalau menyerang, bergolek-golek dan boleh keluar air mata, kan?   Sakit gigi bukanlah pengalaman[…]

Read More

Alhamdulillah, Disember 2015, setahun yang lalu, saya telah diberi kesempatan untuk menjadi tetamu Allah. Pengalaman pertama menjejakkan kaki di RumahNya, hanya Allah yang tahu.. Perasaan bercampur baur, sedih, gembira, hiba, sayu, dan tak putus-putus ucapan syukur setiap kali berada di depan Kaabah.   Perjalanan Umrah saya bermula dengan[…]

Read More

Ramai antara kita rimas dengan lelemaks yang ada di badan kita, betul tak? Kalau la boleh disedut lemak tu, kan senang. Ini tak, ‘spare tyre’ keliling pinggang, belakang badan, di peha, lengan semua ada. Ish macam mana la nak pecahkan lemak-lemak ni kan. Ha.. hari ni saya nak[…]

Read More

Assalamualaikum.. kali ni nak buat entry santai-santai je.. berkenaan kelas zumba dan piloxing di Taman Sri Gombak. Artikel ni khas buat wanita-wanita yang mencari kelas zumba tertutup, khas untuk wanita sahaja. Lelaki tak boleh masuk tau, tu yang seronok tu.   Saya dah join kelas zumba dan piloxing[…]

Read More

Resdung ialah perkara biasa di kalangan masyarakat kita. Ramai beranggapan, ‘ala resdung je..’ tak perlu makan ubat, tak perlu dapatkan rawatan. Tapi sebenarnya, jika resdung ini semakin teruk dan dipandang remeh, ia memungkinkan kesihatan kita terjejas.   Resdung atau sinusitis adalah keradangan yang berlaku pada  lapisan kulit pada rongga[…]

Read More

Masalah angin dalam badan sering mendatangkan ketidakselesaan kepada kita. Kita akan berasa sebu perut, tidak selesa di bahagian perut, dan perut juga akan berasa kembung kerana angin tidak dapat dikeluarkan melalui sendawa atau kentut.    Bukan sahaja ketidakselesaan berlaku pada perut, tetapi juga masalah angin ini boleh menyebabkan[…]

Read More

Pernah dengarkan omega bagus untuk otak ? Nak bijak kena makan omega, baru mudah menghafal, baru mudah faham apa yang dipelajari.. Masalahnya ibu bapa tak faham kenapa omega penting untuk otak? Jadi dianggapnya omega tu tak penting..   Okay mari kita kupaskan persoalan ni. Kenapa Omega penting untuk[…]

Read More

Assalamualaikum.. hari ni saya nak berkongsi satu resepi ESP Banana Shake yang sedap. Bukan sahaja sedap, tapi sihat dan sangat berkhasiat tau. Sesuai untuk orang yang nak kurus, orang yang mengamalkan gaya hidup dan pemakanan yang sihat dan orang yang sibuk.    Kenapa sesuai untuk orang yang sibuk?[…]

Read More

Sempena bulan Ramadhan ni, saya nak share satu resepi berbuka yang sihat. Kurang garam, minyak dan sangat sesuai untuk mereka yang sedang berdiet atau yang menjaga kesihatan. Resepi Bubur Lambuk Oatmeal Kurma ni saya dapat dari Teacer Yun, cikgu diet saya dalam kelas The Boosters 30 Days Ramadan[…]

Read More

Musim panas ni sangatlah mencabar kesihatan kita, terutamanya anak-anak kecil dan yang masih bersekolah. Terpanggil nak bercerita tentang tips menangani anak demam , memandangkan anak kecil saya Sofea pun sedang demam sekarang..   Bagaimana tips menangani anak demam? Anak demam banyak ragamnya. Almaklumlah badan tak sihat, nak cakap tak[…]

Read More

Alhamdulillah.. hari ni berkesempatan untuk berkongsi testimoni Vivix bantu pesakit diabetes dan darah tinggi.   Adakah anda di sini mengalami penyakit diabetes atau kencing manis? Atau mengalami kedua-dua penyakit ini serentak? Jika bukan anda, mungkin ibu bapa atau saudara mara anda ada mengalami 2 penyakit merbahaya ini.  […]

Read More

Assalamualaikum buat semua pembaca Mommy Iskandar. Hari ni terpanggil nak bercerita tentang pentingnya Vitamin C Shaklee perlu ada di setiap rumah.   Untuk makluman, Vitamin C Shaklee ni antara vitamin asas yang perlu ada di setiap rumah kita. Sebabnya, Vitamin C ni lah yang bertindak melindungi sel-sel badan[…]

Read More

Jerebu merbahaya ? JEREBU boleh dikatakan masalah berulang di rantau Asia Tenggara akibat pembakaran terbuka atas alasan membersihkan kawasan hutan untuk tujuan pertanian.   Di Kuala Lumpur dan Selangor, sekolah-sekolah telah diarah tutup pada 24 Jun 2013 bagi mengelakkan kesan kesihatan yang teruk kepada para pelajar.   Hari[…]

Read More

Makanan Untuk Mata Sihat. Perlu ke makanan untuk mata? Selalu kita mengabaikan kesihatan mata.. Kita selalu fokus nak cantik, nak sihat dan bertenaga, nak langsing, tapi sedar tak sedar organ mata yang banyak berjasa pada kita ni pun perlu diberi perhatian.   Nak mata sihat, jom kita amalkan[…]

Read More

Sempena promosi Omega buy 6 free 1 pada bulan November ni, suka nak bercerita tentang kebaikkan Omega Guard Shaklee. Apa kelebihan dan dan kebaikkan Omega Guard Shaklee ni? Dan siapa yang patut mengambilnya?   Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan terbaik di dunia. Apa perbezaan Omega Shaklee berbanding jenama[…]

Read More

Seiring dengan usia, seorang wanita menyedari aset berharganya semakin kurang menarik. Adakah kerana kehamilan? menyusukan? atau faktor usia itu sendiri? Apakah rahsia payudara montok dan anjal ?   Antara penyebab utama payudara menjadi lembik dan kendur ialah kehilangan kolagen dalam badan. Seiring pertambahan usia, kolagen dalam badan semakin[…]

Read More

Alhamdulillah, raya bakal menjelang beberapa hari lagi. Selain lecithin, alfalfa dan herblax, Peppermint Ginger Plus Shaklee adalah antara hot product semasa raya. Kenapa? Kerana ia sangat bagus untuk membantu penghadaman kita..   Apa itu Pepermint Ginger Plus Shaklee? Ia adalah kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dihasilkan di[…]

Read More