House

Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik


Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik

Vitamin C merupakan salah satu jenis vitamin yang sangat penting bagi tubuh kita. Meskipun sering dikaitkan dengan kecantikkan, namun vitamin C bukan hanya untuk cantik.

 

Dah 12 tahun saya mengamalkan Vitamin C Shaklee, di mana pada awalnya saya ambil vitamin C ini untuk kesihatan, namun alhamdulillah kulit pun menjadi cantik dan semakin gebu. Jom kita tengok apa kebaikkan Vitamin C selain daripada manfaat kecantikkannya.. 

 

Kebaikkan Vitamin C:

  1. Meningkatkan Sistem Imunisasi Badan: Vitamin C dapat membantu meningkatkan sistem imunisas tubuh dan melindungi tubuh dari serangan penyakit dan infeksi. Bila kita mengambil vitamin C secara konsisten, badan kita akan membentuk sistem pertahanan yang kuat, jadi kita tidak mudah dijangkiti penyakit, tidak mudah demam mahupun batuk atau selsema. Pengalaman saya sendiri, tiada lagi bertemu doktor setiap bulan, selepas konsisten mengamalkan vitamin C ni. Ini kerana, walaupun dijangkiti selsema contohnya, cepat sembuh dan jika demam pun kadar penyembuhan sangat tinggi, dan tidaklah sampai melarat. Beza sangat dengan sebelum saya mengamalkan vitamin C sebelum ini.

  2. Mencegah Kerosakkan Sel: Vitamin C memiliki sifat antioksidan yang dapat membantu mencegah kerosakkan sel akibat radikal bebas. Radikal bebas dapat menyebabkan kerosakkan sel dan seterusnya boleh menyebabkan pelbagai penyakit lain, seperti kanser dan penyakit jantung.

  3. Menyokong Kesihatan Jantung: Vitamin C dapat membantu menjaga kesihatan jantung dengan membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah dan mengurangi risiko terjadinya penyakit kardiovaskular.

  4. Membantu Penyerapan Zat Besi: Vitamin C dapat membantu penyerapan zat besi dalam tubuh. Zat besi sangat penting bagi tubuh kerana berperanan dalam membentuk sel darah merah. Justeru, ibu-ibu mengandung atau sesiapa yang kekurangan zat besi, sangat disarankan untuk mengambil zat besi bersama-sama dengan vitamin C untuk memaksimumkan penyerapan zat besi dalam badan.

  5. Menjaga Kesihatan Gusi dan Gigi: Vitamin C juga penting bagi kesihatan gusi dan gigi. Kekurangan vitamin C dapat menyebabkan masalah kesihatan mulut, seperti radang gusi dan gigi berlubang. Antara petanda kurangnya vitamin C ialah apabila anda gosok gigi dan gusi berdarah. Jika ada simptom ini, cepat-cepat amalkan vitamin C dengan konsisten ya

 

Vitamin C Bukan Hanya Untuk Cantik

 

Oleh sebab vitamin C bukan hanya untuk cantik, penting bagi kita untuk mengamalkan Vitamin C setiap hari agar tubuh kita dapat berfungsi dengan optimum dan terlindungi dari pelbagai penyakit.  Sumber makanan yang kaya akan vitamin C antara lain buah-buahan seperti jeruk, kiwi, strawberi, dan paprika.

 

Jika rasa sukar mendapatkan vitamin C dari makanan secara konsisten, maka suplemen vitamin C dapat menjadi pilihan. Saya mengamalkan Vitamin C Shaklee yang 100% semulajadi, organik dan sangat berkesan. Jika anda mahu mendapatkan Vitamin C Shaklee ni, boleh hubungi seperti di bawah atau KLIK SINI untuk terus whatsapp. Ingat tau, vitamin C bukan hanya untuk cantik, tapi untuk kesihatan kita juga.

 

Jom join saya di media sosial, klik sini untuk lebih info ya..
Facebook : Farah Alias

Instagram: Pakar_Vitamin 

Whatsapp: KLIK SINI @ Dial terus 019-6657 302

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: