House

Tips Kurus Dengan Cepat


Tips Kurus Dengan Cepat

Hai Assalamualaikum semua.. Hari ni dah 23 Ramadhan, saya yakin ramai yang dah rasa badan semakin kurus, semakin ringan dan pakaian pun semakin longgar, hikmah kita berpuasa.

 

Namun tak kurang juga yang berat badan mantain sama, atau ada segelintir yang mungkin berat semakin bertambah…hihi.. ni gara-gara terlalu ambil banyak makanan manis dan berkalori tinggi ni semasa berbuka agaknya.

 

Apapun, kita sentiasa kena jaga badan kita, bukan semata-mata untuk kurus, tapi lebih kepada amanah kita dalam menjaga kesihatan tubuh badan yang Allah kurniakan pada kita. So hari ni saya nak share tentang tips kurus dengan cepat, sebab ramai yang nak tampil berkeyakinan dan cantik di pagi raya nanti kan..

 

Apa tips kurus dengan cepat? 

 

Ada beberapa tips yang dapat membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat, namun perlu diingat bahwa menurunkan berat badan dengan cara yang sihat dan berterusan lebih penting daripada menurunkannya dengan cepat dan tidak sihat. Berikut adalah beberapa tips untuk menurunkan berat badan dengan cepat:

  1. Kurangi pengambilan kalori anda: Anda harus mengambili lebih sedikit kalori daripada yang anda bakar setiap hari. Untuk menurunkan berat badan dengan cepat, Anda harus mencuba mengambil sekitar 1.200-1.500 kalori setiap hari. Ada juga pakar diet yang menyarankan, agar anda mengambil 500 kalori kurang dari keperluan kalori setiap hari, untuk penurunan berat badan yang lebih cepat.

  2. Tingkatkan pengambilan protein: Protein dapat membantu anda merasa kenyang lebih lama dan membantu membakar lemak. Cubalah untuk mengamalkan sekitar 1 gram protein setiap pound berat badan anda setiap hari. Dan semestinya protein terbaik yang saya sendiri amalkan selama 11 tahun ialah ESP Shaklee yang menyenyangkan, rendah glisemik index dan sangat sedap. Klik SINI untuk detail protein ni ya 🙂

  3. Minum banyak air: Minum air dapat membantu anda merasa kenyang lebih lama dan membantu mengurangkan pengambilan makanan, seterusnya kalori juga dapat dikurangkan. Setiap 25 kg berat badan, anda memerlukan 1 Liter air. Jadi kira ya berapa jumlah liter air yang anda perlukan setiap hari, dan usahakan supaya air anda mencukupi.

  4. Kurangkan pengambilan karbohidrat: Karbohidrat dapat meningkatkan kadar gula darah anda dan menyebabkan peningkatan berat badan. Cubalah untuk mengurangkan pengambilan karbohidrat anda, terutama karbohidrat  seperti roti putih dan pasta.

  5. Bersenamlah secara teratur: Bersenam dapat membantu membakar kalori dan membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat. Cubalah untuk bersenam minimum 30 minit setiap hari. Atau sekurangnya 3x seminggu. 

  6. Kurangkan pengambilan gula: Gula dapat menyebabkan peningkatan berat badan dan merupakan punca banyaknya penyakit. Cubalah untuk mengurangkan pengambilan gula anda, terutama gula tambahan pada makanan dan minuman minus. Tips mengurangkan gula ni ialah, anda boleh menukar kepada gula stevia, gula yang lebih sihat dan zero kalori. Dan bila lidah atau “taste buds” anda dah biasa dengan minuman tanpa gula, anda mungkin tak perlu lagi kepad stevia ini, dan boleh je minum teh atau kopi kosong tanpa gula.

  7. Kurangi pengambilan lemak: Lemak dapat menyebabkan peningkatan berat badan jika anda mengambilnya dalam jumlah yang berlebihan. Lemak juga sangat merbahaya untuk kesihatan badan dan jantung kita. Ia akan menyebabkan peningkatan tekanan darah dan juga kolesterol. Sayangi diri supaya badan kita lebih sihat walaupun usia semakin meningkat

  8. Bantulah proses penurunan berat badan anda dengan suplemen yang terbukti berkesan.. Saya sendiri mengamalkan Cinch Shaklee sebagai sarapan atau makan malam saya, dalam usaha untuk saya mengurangkan pengambilan kalori setiap hari. Dengan plan pengganti makanan ini atau lebih dikenali sebagai ‘meal replacement' kita dapat menjimatkan banyak kalor kita setiap hari. Jika kalori berterusan berkurang setiap hari, semestinya berat badan pasti akan berlaku. Dan tak lupa juga saya mengamalkan Lecithin untuk memecahkan lemak dan juga melawaskan pembuangan setiap hari. 

Tips Kurus Dengan Cepat

Meal Replacement Terbaik Yang Saya Amalkan

 

Pemecah Lemak Mudah Dan Cepat

 

Jika anda perlukan rakan berbual tentang diet atau konsultasi penurunan berat badan dengan betul dan sihat, boleh hubungi saya seperti di bawah ya. Dan untuk lebih detail SET KURUS SHAKLEE boleh klik DI SINI ya. Terima kasih kerana singgah di MommyIskandar.Com!

 

Jom join saya di media sosial, klik sini untuk lebih info ya..
Facebook : Farah Alias

Instagram: Pakar_Vitamin 

Whatsapp: KLIK SINI @ Dial terus 019-6657 302

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

One comment on “Tips Kurus Dengan Cepat

  1. Pingback:Hari Raya Dengan Shaklee | Mommy Iskandar

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: