Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Hari ni suka saya nak berkongsi senaman untuk ibu mengandung. Siapa cakap kehamilan membataskan ibu untuk bersenam? Malahan  banyak kebaikkan bersenam untuk ibu mengandung ni.   Sebelum kita melihat video senaman, dan ibu-ibu boleh mengikuti video senaman ni secara terus, mari kita lihat dulu[…]

Read More

Dalam artikel yang lepas saya ada berkongsi tips cepat hamil. Bagi ibu-ibu yang mengamalkan tips tersebut, mesti nak tahu pula tanda-tanda awal kehamilan kan. Mana tau ada rezeki pula dalam masa terdekat. Mesti berbunga-bunga hati. Mari kita lihat beberapa tanda-tanda awal kehamilan di kalangan ibu hamil.   Haid[…]

Read More

9 tips cepat hamil. Keinginan menimang cahaya mata pasti dirasakan oleh pasangan yang telah berumahtangga. Sunyi rasanya hidup tanpa gelak dan tangis anak kan? Apa yang pasti wanita yang ingin hamil, hendaklah mengamalkan gaya hidup yang sihat untuk meningkatkan kesuburan bagi memudahkan kehamilan berlaku.   Namun perkara pertama[…]

Read More

Menjadi seorang ibu baru memang tak mudah. Banyak pelajaran baru yang harus dipelajari ibu untuk menjaga permata hati hati dengan baik. Bagaimanakah cara terbaik menguruskan bayi terutama kepada yang pertama kali bergelar ibu bapa?   Sebaik si ibu selamat melahirkan anak, maka bermulalah fasa baru dalam kehidupan suami[…]

Read More

Siapa kata mengandung tak boleh menyusukan anak? Jangan bimbang jika anak kecil anda masih belum berusia setahun dan anda telah mengandung lagi. Boleh menyusukan anak semasa mengandung, asalkan kandungan sihat dan stabil..   Ada ibu yang mengandung walaupun baby masih lagi beberapa bulan. Nak berhentikan menyusu, tak sampai[…]

Read More

Alhamdulillah..hari ni saya nak bercerita tentang supplement ibu mengandung. Siapa kata ibu mengandung tak perlukan supplement? Cukupkah ubat yang doctor bekalkan? Mengimbas semasa mengandung anak ketiga, Hemoglobin (HB) saya sangat rendah. Kebetulan doktor yang selalu saya jumpa  juga mengandung, dan juga ada masalah HB rendah serta kelihatan lebih[…]

Read More

Pada entry saya yang lepas, saya anda menulis tentang cabaran penyusuan yang paling besar, ialah pada awal kelahiran. Ramai ibu-ibu yang gagal menyusu kerana kesilapan pertama ini. Boleh rujuk artikel ini untuk pembacaan lanjut DI SINI. Walaupun saya ada menyatakan yang di awal kelahiran susu memang sangat sedikit[…]

Read More

Saya menerima banyak email dan pertanyaan dari ibu-ibu muda yang baru melahirkan, antara pertanyaan yang sering saya temui “saya baru bersalin 3 hari, tapi susu badan saya tak ada. Baby menangis-nangis je dan asyik nak menyusu macam tak puas. Terpaksalah saya bagi susu formula. Hajat di hati memang[…]

Read More

Bertuah jadi wanita ni. Semua buat dapat pahala.. dan semestinya mengandung tu masa yg menyeronokkan bagi setiap ibu, tak kurang juga sangat mencabar bagi sesetengah ibu yang lain.Yang pastinya, semua yang Allah bagi ada ganjarannya. Dan sesungguhnya, bila kita tengok ganjarannya, rasa sangat sedikit ujian yang Allah bagi,[…]

Read More

Energizing Soy Protein (ESP) merupakan kacang soya rendah lemak yang amat berkhasiat. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap untuk keperluan seisi keluarga Kenapa ESP sangat penting untuk seisi keluarga?  Kerana ia mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan Merupakan sumber protein lengkap untuk[…]

Read More