House

Penyediaan Penyusuan Seawal Kehamilan


Pada entry saya yang lepas, saya anda menulis tentang cabaran penyusuan yang paling besar, ialah pada awal kelahiran. Ramai ibu-ibu yang gagal menyusu kerana kesilapan pertama ini. Boleh rujuk artikel ini untuk pembacaan lanjut DI SINI.

Walaupun saya ada menyatakan yang di awal kelahiran susu memang sangat sedikit dihasilkan, namun faktor penghasilan susu ini dipengaruhi juga beberapa faktor. Antara faktor terbesar mempengaruhi ialah pemakanan seimbang. Justeru, ibu-ibu mengandung sangat digalakkan mengambil makanan yang sihat dan berkhasiat supaya tubuh lebih cepat menghasilkan susu sebaik sahaja bersalin kelak.

2 pemakanan penting yang harus ada dalam pemakanan ibu mengandung ialah protein dan kalsium.Disebabkan itu, saya sering mencadangkan semua customer saya yang sedang hamil untuk mengambil ESP iaitu protein soya, sebagai sumber utama protein mereka. ESP memang sangat membantu membekalkan protein yang mencukupi dalam tubuh ibu.

Kenapa perlu ambil ESP padahal dalam ikan dan ayam ada protein? Sebabnya, protein haiwan lambat dicernakan dan jika terlalu lama dimasak, protein dalam sesuatu makanan juga akan musnah. Dan lagi, ESP membekalkan 9 asid amino perlu, yang sangat diperlukan oleh badan, tetapi badan tidak mampu menghasilkan 9 jenis ini. Dan jika ada kemampuan, boleh ambil kalsium juga sebagai pelengkap.

Jom tengok testimoni seorang ibu yang mengamalkan ESP semasa mengandungkan anaknya, hasilnya???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alhamdulillah, syukur sangat-sangat. Masa first baby dulu, Pn Wan memang tak ada susu langsung pada awal kelahiran. Tapi berbeza kali ni, susu sentiasa ada. Bestkan?  Cuma perlukan susukan baby dengan kerap, insyaAllah penghasilan susu akan bertambah dari masa ke semasa.

Sila klik DI SINI untuk detail tentang ESP, dan klik DI SINI untuk detail kalsium.

Kepada semua yang nak dapatkan ESP atau pun kalsium Shaklee, sila hubungi saya untuk dapatkan info lanjut dan hanya di mommyiskandar.com. Hubungi saya di 019-6657 302 / Add fb saya FARAH ALIAS BIZ untuk konsultasi percuma.

 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: