Anak kerap demam? Itu perkara biasa, terutamanya bagi anak yang tinggal bersama pengasuh mahupun di taska. Ini kerana sistem imun anak memang tidak sama macam orang dewasa. Anak lebih mudah dijangkiti penyakit, lebih-lebih lagi jika mereka tidak makan sayur, tidak mengamalkan buah-buahan setiap hari mahupun tiada suplement diberikan.[…]

Read More

Salam semua.. hari ni nak bercerita tentang sembelit, maklumlah musim perayaan ni, ramai yang makan macam-macam, sampai perut pun naik sebu dan sembelit. Sembelit berlaku apabila anda susah membuang air besar, kerana sebab-sebab tertentu seperti najis terlalu keras dan anda jarang membuang air besar. Ramai orang keliru bila[…]

Read More

Alhamdulillah.. esok kita akan berpuasa. Syukur kerana Allah masih panjangkan usia untuk bertemu Ramadhan kali ini. Bulan yang Allah himpun di dalamnya rahmah (kasih sayang), maghfirah (ampunan), dan itqun minan naar (terselamatkan dari api neraka). Mudah-mudahan kita semua dapat menjalankan ibadah puasa tahun ini dengan penuh keberkatan dan keimanan. Untuk ibu meyusu dan mengandung, bulan[…]

Read More

Alhamdulillah.. hari ni saya nak bercerita tentang alfalfa yang dapat mengurangkan masalah keputihan. Dan ramai juga yang telah hampir sembuh sepenuhnya setelah mengambil alfalfa secara konsisten.  Dan apa yang lebih menarik, bagi wanita-wanita yang mengalami masalah “kering” ketika bersama suami atau dengan kata lain kurang pelincir, alfalfa dapat[…]

Read More

Ramai ibu yang merungut, kenapa rambut mereka banyak gugur selepas bersalin. Dan rata-ratanya sangat risau, yelah rambut kita je yang memenuhi lantai rumah dan bilik air. Kalau orang-orang tua cakap, biasalah..bila bayi dah start menyembur, rambut ibu akan mula gugur.. Betul ke? Jom kita tengok senarionya..   Keadaan[…]

Read More

Dalam menjalani kehidupan harian yang sibuk dan serba pantas, ramai yang mengadu pada saya badan cepat letih, lesu, tak bermaya dan bila pulang dari kerja pada waktu petang memang dah tak larat nak buat apa. Antara 7 Punca Badan Lemah, Letih, dan Cepat Mengantuk Serta Cara Mengatasinya ialah: Tidak[…]

Read More

Artikel yang lepas saya ada berkongsi tentang apa itu keputihan.. Dan sebenarnya jika keputihan ni tidak dirawat ia boleh membawa bahaya. Kali ni saya nak berkongsi pula testimoni seorang dari pengguna Shaklee yang telah dapat merawat keputihannya melalui pengambilan alfalfa. Ni testimoni yang dikongsi oleh beliau.. disebabkan testimoninya[…]

Read More

Keputihan adalah cecair atau lendir yang di keluarkan oleh vagina yang dipengaruhi oleh hormon estrogen dan progesteron di dalam darah wanita. Normalkah Kalau Ada Keputihan? Selalu orang tertanya-tanya, keputihan ni benda normal atau ini satu jenis penyakit? Ada 2 jenis keputihan yang kita kena kenalpasti. Keputihan normal terjadi[…]

Read More

Energizing Soy Protein (ESP) merupakan kacang soya rendah lemak yang amat berkhasiat. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap untuk keperluan seisi keluarga Kenapa ESP sangat penting untuk seisi keluarga?  Kerana ia mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan Merupakan sumber protein lengkap untuk[…]

Read More