House

Pengalaman Sendiri Tiba-Tiba Jatuh Sakit


Assalamualaikum.. hari ni saya terpanggil nak berkongsi pengalaman sendiri tiba-tiba jatuh sakit. Elok badan sihat, segar bugar, jalan-jalan, sekali bila nak masuk waktu Maghrib, terus rasa badan tak sihat. Bukan tak sihat sikit tau, sakit yang amat sangat.

 

Belakang badan sakit sangat sepanjang belakang, perut senak, memulas, tiba-tiba juga rasa nak muntah. Ya Allah.. masa kejadian tu, saya baru nak goreng ikan untuk makan malam. Gigih habiskan memasak, sebelum bergegas nak solat Maghrib. Bukan takat sakit badan, terus cirit-birit pula 3x, hinggakan kepala berfikir food poisoning agaknya.. huhu.. Tapi sebab musim Covid, terfikir jugak, kena Covid ke aku ni. Yer la simptom cirit birit dan sakit sendi tu dah ada.. nervous tau. haha

 

Semasa solat pun, mampu solat berdiri pada rakaat pertama je. Rakaat berikutnya solat dalam keadaan duduk. Begitu juga dengan solat Isyak. Sungguh, tak tau apa puncanya, tapi dalam pada tu, saya ikhtiar dengan mengambil Vitamin C Shaklee dan juga Nutriferon. Dua vitamin ni memang membantu sangat dalam meningkatkan sistem pertahanan badan kita. Alhamdulillah dalam masa 4-5 jam badan semakin okay. Tidur awal dan esoknya bangun pagi dah sihat. Syukur.. 

 

Walaupun suami ada ajak saya ke klinik malam tu, tapi sebab badan nak berdiri pun tak larat, malas betul rasanya. Alhamdulillah, ikhtiar dengan vitamin atau suplemen je, membantu badan kembali sihat seperti biasa. Dan mejarakkan kita juga berjumpa doktor. Jumpa bila betul-betul perlu je. 

 

 

So jika anda belum ada kit vitamin kecemasan di rumah, bolehlah hubungi saya ya. Vitamin sangat membantu semasa Covid ni tau.. Ye lah, covid pun bukannya ada ubat. Kita kena ikhtiar kuatkan sistem imunisasi badan kita untuk melawan virus Covid tu. Semakin badan kita kuat, semakin kurang risiko untuk kita dijangkiti virus seperti Covid dan virus lain juga. 

 

Untuk free konsultasi vitamin apa yang perlu dan sesuai untuk anda sekeluarga, boleh hubungi saya seperti di bawah ya:

Call : 019-6657 302

Whatsapp: http://www.wasap.my/60196657302/BBCeamShaklee

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Follow Instagram saya:  PAKAR_VITAMIN

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila kilk DI SINI

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: