House

Perlukah Suplemen Semasa Berpuasa?


Perlukah Suplemen Semasa Berpuasa?

Perlukah Suplemen Semasa Berpuasa?

 

Ada orang cakap..”Orang dulu-dulu tak ambil suplemen pun.. elok je berpuasa. Orang sekarang ngada-ngada.. vitamin C lah, vitamin B lah, protein lah..”

 

Itu orang dulu.. dulu lain, sekarang lain..

 

Orang dulu makanan penuh zat. Sayuran dan buahan tak dicemari dengan baja kimia. Tanah pun penuh nutrien..

 

Kita sekarang, tanah pertanian pun diguna berulang-ulang, sehingga tak ada lagi nutriennya. Belum kira buahan yang disuntik lagi, begitu juga dengan ayam. Eh udang pun dah disuntik sekarang kan.. 

 

Sedangkan tak berpuasa pun kita digalakkan ambil suplemen, apa lagi berpuasa. Betul tak?

 

Pada yang belum pernah mencuba suplemen, khususnya suplemen Shaklee, cuba satu dulu. Saya sarankan ambil Vitalea (multivitamin Shaklee) untuk anda rasa perbezaan badan anda sebelum dan selepas ambil suplemen.

 

vitalea Shaklee

 

Sedangkan kereta pun kita servis pada satu jangka masa tertentu, inikan pula badan yang digunakan bertahun-tahun tanpa makanan tambahan.

 

Mesti rasa berbeza.. badan tampil lebih sihat dan bertenaga. Segar je.. tak adalah letih, lesu dan longlai.. InshaAllah bakal melalui bulan Ramadhan dengan bertenaga juga.

 

Kenapa nak bertenaga di bulan Ramadhan?

 

Ye lah, kita nak baca Al-Quran, kalau boleh nak khatam Quran di bulan mulia ni. Bukan tu sahaja, nak bertarawih, dan mencari malam 1000 bulan.

 

Pada yang berminat nak mecari suplemen untuk ketahanan diri sepanjang berpuasa ni, boleh hubungi saya seperti di bawah ya.. 

Call : 019-6657 302

Whatsapp: http://www.wasap.my/60196657302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila kilk DI SINI

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

  Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.