House

Tingkatkan IQ anak anda dengan Smart Brain + Stress Fighter Set..


Salam semua.. maaf lambat menulis artikel ini seperti yang dijanjikan. Dah dekat buka sekolah, macam-macam urusan sekolah anak yang perlu diselesaikan. Nak beli baju sekolah, buku sekolah, bayar yuran sekolah..tak kisahlah anak sekolah kebangsaan, mahupun tadika, sama je sibuknya.. hari ni baru dapat update blog kesayangan saya nie..

Bercerita persiapan sekolah anak, semua ibu bapa pun sibuk perkara yang sama kan? Menyediakan persiapan fizikal anak-anak. Namun kita seringkali terlupa persiapan MINDA dan IQ anak kita. Sering kita berfikir, kenapalah anak saya malas, baca buku sekejap je dah letih dan mengantuk. Ada masanya memang anak-anak banyak alasannya, namun antara penyebab anak tak ada stamina mengulangkaji pelajaran ialah kerana pemakanannya tak cukup berkhasiat untuk menampung mindanya mengulangkaji lebih lama. Artikel penuh Faktor Pemakanan Mempengaruhi Minda boleh dibaca DI SINI ya..

Jadi, sebagai ibu bapa, bagaimana kita memainkan peranan kita? Takkan nak lihat saja anak baca buku sekejap dan tertidur kan? Langkah yang paling bijak ialah melabur sedikit wang untuk supplement anak kita. Supplement yang disarankan ialah Omega Guard yang sangat bagus untuk otak, di mana ia membantu meningkatkan fungsi otak. Manakala B Complex pula sangat bagus bagi memastikan anak kita kekal bertenaga. Selain dari itu, omega juga dapat meningkatkan sistem imun badan anak, dan B Complex pula membantu mengurangkan stress atau tekanan yang dialami anak menjelang musim peperiksaankhususnya.

Sedikit info tentang Omega..

 

Omega Guard Shaklee

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

 

 

 

 

 

 

 

Dan ini pula info tentang B Complex:

 

 

B Complex Shaklee

 

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan 
      menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada 
       tenaga. Ini menjadikan badan lebih bertenaga sepanjang hari
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel 
      darah merah di dalam tubuh dan membantu  perjalanan oksigen   pada tisu sel.

 

 

 

 

Pada saya tak rugi melabur pada supplement anak-anak. Jika sekali keluar berjalan pun dah comfirm habis rm 50 -rm 100 walaupun keluar makan-makan je.. Apa salahnya melabur sedikit duit membeli makanan tambahan yang baik untuk IQ anak kan? Nak anak pandai, ibu bapa perlu main peranan. Sediakan semua keperluannya, doa dan pantau anak supaya rajin mengulangkaji. InsyaAllah anak akan lebih mudah menyerap ilmu dan lebih stamina minda dan fizikal!

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: