House

Kenapa Anak Tak Mahu Makan?


Masalah anak tak mahu makan sering dialami oleh ibu bapa khususnya bagi anak yang berumur 6 tahun ke bawah. Bagi anak-anak, makan merupakan satu sesi yang tak menyeronokkan. Ada ibu yang mengadu, anak hanya minum susu seharian tanpa menjamah sebarang makanan. Justeru, bagaimana dengan tumbesarannya jika tidak makan?

 

Kenapa anak tak mahu makan? Beberapa faktor yang dikenalpasti punca anak tak mahu makan ialah:

– Bermasalah dengan gigi.
– Bosan dengan makanan yang diberikan.
– Terlalu banyak bermain.
– Tidak ada kawan untuk makan bersama-sama.
– Tidak berselera untuk makan.
– Ibu bapa terlalu memaksa mereka menghabiskan makanan.

Justeru, peranan ibu bapa adalah untuk menyediakan suasana seronok dan tenang semasa makan. Elakkan dari marah anak mahupun memaksa mereka menghabiskan makanan. Makan sedikit-sedikit dan kerap adalah lebih baik dari memaksa anak menghabiskan makanan. Anda juga seharusnya lebih kreatif dalam penyediaan makanan bagi membangkitkan minat anak untuk makan.

Jika anak anda langsung tiada selera makan, antara langkah bijak yang harus diambil ialah dengan mengambil suplement. Apa suplement yang boleh meningkatkan selera makan anak, selamat dan tiada sebarang kesan sampingan?

Meal Shakes

Semestinya Mealshake Shaklee!!!

Mealshake Shaklee merupakan suplement terbaik untuk anak, boleh diambil seawal usia 1 tahun ke atas dan mengandungi protein, multivitamin, kalsium, fiber dan nutrien penting yang diperlukan dalam tumbesaran anak. Kenapa Mealshake? Kerana ia diperbuat dari bahan semulajadi dan selamat diambil tanpa memberikan sebarang kesan sampingan.

Berikut ialah antara testimoni ibu yang berpuas hati dengan Mealshake..

mealshake anak selera mkn

mealshake cari mkn sendiri

Alhamdulillah, semestinya bila mendapat khabar gembira dari customer, saya juga turut tumpang gembira.. Jika anak anda juga mengalami masalah yang sama, jangan bertangguh untuk mendapatkan suplement hebat ini ya, kerana selain menambahkan selera makan, Mealshake juga mampu meningkatkan sistem imun anak, dan seterusnya anak juga semakin sihat dan jarang demam. 
Untuk melihat lebih banyak testimoni Mealshake, sila klik DI SINI

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: