House

Susu Kurang Semasa Berpantang? Ketahui Punca dan Atasinya Segera!


Minggu lepas saya ada menziarahi seorang kenalan lama yang baru mendapat baby selepas 8 tahun menunggu. Alhamdulillah memang kegembiraan yang amat sangat, maklumlah lama menunggu. Cuma kawan saya tu mempunyai sedikit masalah dalam penyusuan, di mana susunya kurang dan terpaksa top up dengan susu formula. Dan lagi, nipple juga luka dan berdarah di mana ini memburukkan lagi keadaan.

Saya yakin ramai ibu di luar sana yang menghadapi masalah ini.. Antara masalah yang kerap dialami oleh ibu berpantang ialah susu tak cukup untuk baby dan banyak juga yang mengalami nipple luka dan berdarah.

 

Bagaimana ini berlaku?

  1. Sebab utama ibu berpantang kurang susu ialah sebab KURANGNYA AIR. Ramai sangat ibu-ibu masih terpengaruh dengan mitos lama bahawa berpantang tak boleh minum air. Akibatnya? Susu memang akan kurang kerana badan ibu sendiri tak cukup air, bagaimana badan ibu mampu menghasilkan air susu yang cukup? Justeru, pastikan anda minum air 3L sehari ya..
  2. Kurang pengetahuan – ramai ibu kurang membaca ilmu penyusuan, dan ramai juga menganggap, baby lahir je, susu terus keluar mencurah-curah. Anda salah jika anda berfikiran sebegini ya. Ini kerana, susu hanya akan mula banyak pada hari ketiga berpantang. Hari pertama dan kedua adalah hari anda merangsang pengeluaran susu melalui hisapan baby. Lagi banyak baby minum susu melalui payudara anda, lebih cepat dan banyak susu akan dihasilkan
  3. Lekapan yang salah / posisi penyusuan yang kurang tepat akan menyebabkan puting mudah luka dan seterusnya berdarah. Jika anda sudah mulai merasa puting anda pedih, cepat-cepat sapukan susu anda ke bahagaian puting sebaik sahaja baby selesai menyusu. Biarkan seketika sebelum menutup dengan bra anda. Alhamdulillah, setakat ini tips ini memang sangat membantu saya.

Cara Mengatasi?

  • Pastikan ibu minum 3-4 liter sehari. Jangan risau, anda tak akan gemuk minum air, malah makin kurus.. Tak percaya? Cubalah..
  • Pastikan anda mengambil makanan berzat. Jangan makan ikan bilis semata-mata. Pelbagaikan menu anda dengan ikan yang selamat diambil semasa berpantang, contohnya ikan tenggiri dan banyakkan makan sayuran. 
  • Pastikan anda mengambil makanan yang berupaya menambahkan penghasilan susu anda seperti kurma, air halba, susu dan horlicks. Lain orang lain makanan penggalak susunya. Jadi kenalpasti makanan apa yang boleh banyakkan susu anda
  • Cara paling mudah, ambil Supplement Penyusuan, yang sememangnya melengkapkan tubuh anda dengan semua zat dan nutrisi yang diperlukan oleh ibu berpantang.

 

Apakah Supplement Penyusuan Yang SELAMAT untuk IBU BERPANTANG?

  • Jawapannya Eu-Four Set 
  • Eu Four Set merupakan Set Penyusuan yang mengandungi 4 supplement iaitu Multivitamin, Vitamin C, B Complex dan Kalsium
  • Semua supplement ini sangat penting untuk badan ibu, dan menariknya bayi anda juga akan mendapat semua khasiatnya dan badan baby juga lebih kuat dan sukar demam, insyaAllah

 

Testimoni customer yang pernah mencuba..

 

Testimoni 1; Susu Banyak Sampai Basah Baju Dan Tilam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Testimoni 2; Sebelum 3 oz, Kini 4-6 Oz Dalam Beberapa Minit Pam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alhamdulillah, setakat ini hasilnya memang menakjubkan. Supplement ini SELAMAT untuk IBU BERPANTANG dan juga BOLEH DITERUSKAN WALAUPUN BABY JAUNDICE ATAU G6PD.

 

Untuk melihat lebih banyak testimoni Eu-Four Set, sila klik DI SINI

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

One comment on “Susu Kurang Semasa Berpantang? Ketahui Punca dan Atasinya Segera!

  1. Pingback:Susu kurang semasa berpantang? Ketahui puncanya.. | Hanis Amin Shaklee Store

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: