House

Benarkah Shaklee Selamat dan Berkesan?


Benarkah Shaklee SELAMAT dan berkesan? 

 

Ramai yang bimbang nak mengambil suplemen atau makanan tambahan, bimbang suplemen tersebut tak bagus, ada bahan kimia yang merbahaya, dan lebih membimbangkan, hajat hati ambil suplemen nak sihat, rupanya lebih menjejaskan kesihatan. Jadi persoalan, benarkah Shaklee SELAMAT dimakan adalah soalan yang pasti menghantui anda kan?

 

Sebagai pengguna, saya sendiri agak ragu masa mula-mula nak mengambil Shaklee 6 tahun dahulu. Tapi selepas saya melakukan sedikit kajian, pembacaan dan mendapati Shaklee dah lebih 50 tahun di pasaran, hati sedikit reda dan percaya yang Shaklee selamat dimakan. Iye lah, kalau tak selamat, mana mungkin Shaklee dapat bertahan di pasaran sebegitu lama, betul tak?

 

Shaklee safeDi Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia (KMM) akan sentiasa memantau makanan tambahan di negara ini. Shaklee bukan setakat ada kelulusan KMM, malahan ada sijil halal juga.

 

Jadi kalaulah Shaklee tak selamat, mana mungkin Shaklee mampu bertahan di Malaysia berpuluh tahun sebagai peneraju utama makanan tambahan terbaik di Malaysia kan? Itu adalah antara yang menguatkan keyakinan saya nak mencuba Shaklee dahulu. 

 

Tetapi bila saya dah mula mengenali Shaklee lebih dekat, rupa-rupanya Shaklee memang SANGAT SELAMAT untuk digunakan. Terkejut tau bila dapat tahu yang Shaklee melabur $250 juta untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

 

Dan lebih mengejutkan bila tau Shaklee menjalankan 350 ujian bagi setiap kandungan bahannya, 100,000 ujian kualiti produk serta 23,000 ujian keaslian dan keselamatan setiap tahun. SETIAP TAHUN tau, bukannya sekali cipta produk je buat ujian.

 

 

Dan yang paling meyakinkan ialah Shaklee juga menjalankan Landmark Study yang tidak semua syarikat BERANI melakukannya. Kenapa tak berani? Sebab Landmark Study ni ialah kajian yang dilakukan oleh pihak luar, iaitu pihak ketiga. Jadi kalau keputusan yang keluar tu buruk atau tak bagus, maka akan terjejaslah nama baik Shaklee. 

 

Walaupun begitu, Mr Roger Barnett menerima tawaran untuk menjalankan Landmark Study dengan hati terbuka, kerana yakin Shaklee memang selamat dan diperbuat daripada bahan yang berkualiti tinggi. Dan alhamdulillah, keputusannya sangat positif seperti di bawah!

 

Keputusan Landmark Study Shaklee dari Dr. Gladys Block

 

‘Dr Gladys Block memperakui bahawa penggunaan suplemen Shaklee dalam masa panjang adalah selamat dan sangat berkesan'.

 

Dan berikut pula ialah hasil kajian daripada Landmark Study, perbandingan antara suplemen Shaklee, suplemen lain, dan perbandingan mereka yang tidak makan sebarang suplemen.

 

Landmark Study Results

 

Daripada hasil graf dia atas, boleh diperhatikan individu yang mengamalkan Shaklee mempunyai kesan kesihatan yang jauh lebih baik berbanding mereka yang tidak makan suplemen atau mengambil suplemen brand X. (Brand X mewakili brand lain)

 

Dan lebih mengejutkan bila melihat, mereka yang tidak mengambil sebarang suplemen mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil suplemen brand X. Jadi, berhati-hatilah mengambil suplemen di luar sana, kerana silap langkah bimbang kesihatan kita bukan semakin baik, tetapi sebaliknya.

 

Pastikan anda mengambil suplemen yang terbukti SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN. 

 

Saya amalkan Shaklee, dan meyakini Shaklee sejak 6 tahun lepas. Alhamdulillah sangat berkesan dan sangat membantu kesihatan kami sekeluarga. 

 

Merubah jenama suplemen anda, boleh merubah kesihatan anda dan keluarga. Saya dah, anda bila lagi?

 

Untuk mendapatkan produk Shaklee bagi kesihatan anda sekeluarga, sila hubungi saya ya

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

COD Sekitar Gombak, Pos Laju Seluruh Malaysia

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila kilk DI SINI

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

One comment on “Benarkah Shaklee Selamat dan Berkesan?

  1. Kalau ada landmark study memang meyakinkan pengguna untuk membeli produk yang kita jual kan?
    MeqZa Abdul Rahman menulis…HUJAN RAHMAT DI PAGI JUMAATMy Profile

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: