House

Pengamal Setia Produk Shaklee


Kalaulah 12 tahun berkahwin, boleh dapat 4 anak dah kot kan. Ini 12 tahun sebagai pengamal setia produk Shaklee, apa agaknya yang saya dapat? Mestilah kesan kesihatan dan kecantikkan kulit yang semakin baik, alhamdulillah..

 

Hai Assalamualaikum, hari ni kita berkongsi pengalaman lagi ye. Semua pengalaman dalam blog saya ni, ikhlas berkongsi dari hati tau. Bukan sebab saya pengedar Shaklee, tapi saya suka berkongsi kebaikkannya, mudah-mudahan ada manfaat untuk orang lain, 

 

Bermula dengan Set Penyusuan Shaklee, inilah set pertama yang saya cuba masa tu. Obses sangat nak kurus, sampai tak sedar diet saya menyebabkan penurunan susu yang mendadak. Namun alhamdulillah, selepas mencuba Shaklee dalam masa 5 hari je, susu badan kembali normal, malahan mencurah-curah selepas konsisten makan set Shaklee hingga mampu buat stok untuk anak ketiga saya pada ketika itu. Bonus, badan saya sangat bertenaga, tak lagi kerap tidur siang dan rasa letih lesu badan. Kesan ambil Set Penyusuan Shaklee pada waktu itu. 

 

set menyusu shaklee

 

Selepas dapat kesan yang baik dari Set Penyusuan Shaklee ni, saya tak berfikir dua kali, terus daftar menjadi ahli dan sepantas itu juga saya dapat jana pendapatan dengan Shaklee menerusi perkongsian produk melalui facebook dan blog sahaja. Alhamdulillah rezeki anak-anak.. Bila kita dah dapat kesan yang baik, mestilah saya teruja untuk mencuba produk Shaklee yang lain pula kan?

 

Dari situ, bermulalah saya mencuba, Set Kecantikkan Kulit Shaklee, Set Awet Muda, Set Tulang dan Sendi Sihat, Set Kurus, Set Suami Isteri Hinggalah kepada suplemen kegemaran saya Vivix dan Collagen. Nampak macam banyak kan? Tapi bila dah jatuh cinta, dan rasa badan tu macam diberi nafas baru, memang tak teragak-agak ambil suplemen Shaklee ni. 

 

Tak bahaya ke ambil suplemen banyak-banyak? InshaAllah untuk Shaklee tak merbahaya sebab Shaklee diperbuat daripada bahan-bahan natural dan semulajadi dan tiada bahan kimia. Jangan takut ya. Tapi dah semestinya bila ambil suplemen ni, kita mesti minum air dengan banyak lebih kurang 2-3 liter sehari mengikut berat badan anda. Sedikit tips, nak tau berapa air yang perlu anda minum? 25 kg bersamaan dengan 1L air. Jika tak ambil suplemen pun, tetap perlu cukupkan keperluan air anda, apatah lagi jika anda dah mula mengamalkan suplemen.

 

Jom saya ceritakan kebaikkan yang saya rasakan ketika ambil setiap produk Shaklee yang saya amalkan.. 

  1. Set Kecantikkan Shaklee – siapa yang tak nak cantik kan? Masa tu saya rasa naked face is beautiful. Kecantikkan asli tanpa mekap ialah kecantikan yang sebenar-benarnya. Jadi saya amalkan Vitamin C, Vitamin E dan juga Vitamin B untuk menaikkan seri kulit saya. Alhamdulillah kesannya sangat mengujakan, ramai tanya saya makan dan pakai apa, syukur Allah temukan dengan Shaklee. 
  2. Set Tulang dan Sendi Sihat – Saya ambil OsteNutrix dan Omega untuk mengurangkan sakit belakang saya akibat menyusu pada waktu itu, dan juga Omega untuk menjaga kesihatan sendi saya. 
  3. Set Awet Muda – Set ni yang paling saya sukaaa.. Vivix sangat sedap rasanya. Bila ambil vivix memang rasa confident up 200% kerana kesan awet mudanya yang awesome. Tak lupa juga keberkesanan Collagen Powder dalam menghilangkan garis-garis halus di wajah dengan sangat cepat kerana kesan molekul nanonya meresap ke dalam kulit dengan pantas. So siapa nak nampak awet muda cepat boleh cuba set ni tau
  4. Set Kurus – Shaklee juga menyediakan suplemen pemecah lemak, pelawas dan juga “meal replacement” untuk membantu kita menguruskan badan dengan cepat. Rasa meal replacement Shaklee sangat sedap tau dan juga mengenyangkan. Tak adalah merapu nak makan kudap-kudapan lain pula
  5. Set Suami Isteri – Untuk suami atau isteri yang rasa nak menghangatkan lagi rumah tangga anda, bolehlah ambil set ni. Set Kesuburan pun ada juga bagi yang menginginkan cahaya mata, anda hanya perlu hubungi saya je ya untuk dapatkan konsultasi percuma. 
  6. Set Kehamilan Shaklee – Set ni saya ambil pada kehamilan anak ke-4 dan ke-5 saya. Saya mengalami masalah anemia.. bila amalkan vitamin yang klinik bagi, tak mampu nak naikkan paras Hemoglobin (Hb) saya, namun alhamdulillah dengan set Kehamilan Shaklee ni, Hb saya dapat dinaikkan dan dapat pula rasa kesan bertenaga
  7. Set Berpantang Shaklee – Alhamdulillah berpantang dengan Shaklee tak rasa pun macam berpantang walaupun kelahiran dilakukan secara caesarian. Mak bidan yang datang mengurut saya siap tanya lagi, “betul ke kamu ni caesar, elok muka merah dan sihat je nampaknya”. Alhamdulillah set ni pun sangat membantu saya melalui moment berpantang saya dengan baik dan mengawal emosi dengan baik juga ketika itu. 

 

Dan terbaru skali dalam 3 tahun lepas saya mencuba pula Set Skincare Shaklee, Youth. Kesannya alhamdulillah sangat berpuas hati. Cleansernya membersih muka kita dengan sangat bersih, deep, menegangkan kulit tapi anda akan berasa tegangan yang sangat lembut selepas mencuci muka. Konsisten menggunakan Youth Skincare ni membantu saya memasang perisai kulit daripada kena jeragat. Maklumlah di awal 40-an ini, jeragat adaah antara masalah kulit yang menjadi kerisauan ramai disebabkan perubahan hormon kan. 

 

Youth Skincare Shaklee

 

Kesan baik yang dapat saya rasakan dalam setiap set Shaklee ni menyebabkan saya konsisten 12 tahun sebagai pengamal setia produk Shaklee. Bukan setakat kesihatan dan kecantikan kulit sahaja, Shaklee juga menjanjikan imbuhan insentif yang besar jika kita sama-sama berkongsi kebaikkan Shaklee dengan kawan-kawan kita. Perkongsian yang jujur dengan kawan-kawan, mesti dapat membantu masalah kesihatan yang mereka hadapi, betul tak?

 

Dan selama 12 tahun ini juga, Shaklee telah membawa saya dan suami ke luar negara melalui trip percutian dan umrah yang ditaja sepenuhnya dengan Shaklee. Setakat ni kami pernah pergi 5x trip Umrah dengan Shaklee, Turki, Jordan dan Dubai. Hanya melalui makan dan berkongsi kebaikkan Shaklee. Kesihatan dapat, duit dan perlancongan percuma juga dapat. Menarikkan?

 

Jika anda antara yang rasa nak cuba-cuba cari pendapatan tambahan dengan Shaklee, bolehlah menghubungi saya di bawah ya. 

Facebook : Farah Alias

Instagram: Pakar_Vitamin 

Whatsapp: KLIK SINI @ Dial terus 019-6657 302

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: