House

Tips Kekal Bertenaga Sepanjang Berpuasa


Alhamdulillah.. hari ni genap 15 Ramadhan umat Islam berpuasa. Bagaimana puasa anda? Semakin hari semakin tenang atau semakin hari semakin letih berpuasa? Mudah-mudahan semakin menempuhi Ramadhan, kita semakin kuat dan cergas berpuasa. Berikut ialah tips kekal bertenaga sepanjang berpuasa..

 

  1. Pastikan mengambil sahur dengan makanan yang seimbang. Jangan tinggalkan sahur dan seboleh mungkin lewatkanlah sahur anda. Jangan bersahur di tengah malam.. nanti badan tak bertenaga. Dan pastikan mengambil air kosong secukupnya semasa sahur dan ambillah kurma bagi membekalkan tenaga segera sepanjang berpuasa.
  2. Minum air kosong sekurang-kurangnya 3L sehari. Bagaimana? Pastikan semasa sahur anda mengambil sekurang-kurangnya 1L air kosong, manakala 2L lagi diambil antara masa berbuka dan sebelum tidur.
  3. Berbukalah dengan kurma, selain mengikut sunnah Rasulullah s.a.w, kurma juga membekalkan tenaga segera pada badan kita setelah seharian berpuasa. 
  4. Semasa berbuka, makanlah perlahan-lahan dan berperingkat. Ini bagi memastikan perut kita berada dalam keadaan selesa, setelah sistem penghadaman dalam keadaan rehat seharian. Jika anda mengambil semua makanan sekaligus, ini akan menyebabkan perut anda sebu dan tidak selesa pada malamnya atau pun keesokkan hari.
  5. Jika anda seorang yang sibuk dan tidak dapat memastikan pengambilan makanan yang seimbang semasa bersahur mahupun berbuka, ambillah SUPLEMENT BERPUASA untuk menampung keperluan badan anda semasa berpuasa. Suplement yang membantu anda kekal bertenaga sepanjang berpuasa ialah ESP dan Performance Drink

 

Suplement berpuasa

 

 

 

Alhamdulillah, kedua-dua suplement ini telah membantu ramai individu di luar sana berpuasa dengan cergas dan bertenaga. Badan pun tak penat.. serta pedih perut jarang berlaku dengan pengambilan 2 suplement ini.

 

Secara ringkasnya, ESP merupakan protein yang membantu membekalkan tenaga pada badan, megelakkan pedih perut dan sangat bagus bagi ibu menyusu, mengandung mahupun penghidap gastrik. Manakala Performance Drink ialah minuman isotonik yang membekalkan elektrolit penting pada tubuh dan megelakkan dehidrasi semasa berpuasa. 

 

Jom tengok apa kata customer yang telah mencuba..

 

ESP + PD masa berpuasa

 

 

ESP pd wajib masa puasa

 

 

esp bg tenaga

 

 

Tunggu apa lagi? Jom ambil suplement hari ini juga.. dan jangan bimbang, ESP dan Performance Drink  ni masih boleh diteruskan walaupun selepas bulan puasa nanti . Apapun, memang sangat berbaloi, kerana satu family boleh ambil tau, termasuk anak anda yang berusia setahun ke atas. Ibu mengandung dan menyusu juga boleh mengamalkannya.. Guarantee best!

 

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Farah Alias Biz untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 comments on “Tips Kekal Bertenaga Sepanjang Berpuasa

  1. Saya pun suka 2 jenis minuman ni, memang buat badan bertenaga dan kurang letih 🙂

  2. Pingback:Marhaban Ya Ramadhan

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: