House

Kenapa Omega Penting Untuk Otak?


Kenapa Omega Penting Untuk Otak?

Pernah dengarkan omega bagus untuk otak ? Nak bijak kena makan omega, baru mudah menghafal, baru mudah faham apa yang dipelajari.. Masalahnya ibu bapa tak faham kenapa omega penting untuk otak? Jadi dianggapnya omega tu tak penting..

 

Okay mari kita kupaskan persoalan ni. Kenapa Omega penting untuk otak?

 

Pertama, kenapa Omega penting untuk otak sebab dalam Omega tu terkandung DHA dan EPA. DHA pula merupakan nutrien dan makanan utama untuk otak. Kalau otak cukup makanannya, cerdas lah otak kita tu. Orang pun kalau tak cukup longlai dan tak bermaya je, betul tak?

 

Itu sebablah kalau kita tengok iklan-iklan di televisyen semua berlumba-lumba menyatakan susu formula mereka yang terbaik dan mengandungi tinggi DHA. Ini kerana, dalam susu ibu  fitrahnya mengandungi kandungan DHA yang tinggi untuk perkembangan otak bayi tu. Barulah saraf-saraf boleh berhubung kan..

 

Kedua, kenapa Omega penting untuk otak? Sebab Omega tak boleh dihasilkan oleh badan kita. kita perlu mengambilnya dari makanan seharian. Antara makanan yang tinggi omega ialah ikan salmon,ikan tuna, walnut, kekacang, oat dan sayuran hijau seperti brokoli dan bayam. Persoalannya, adakah setiap hari kita dapat memastikan anak-anak kita dapat mengambil makanan yang tinggi omega ini secukupnya?

 

Sebab ketiga kenapa Omega penting untuk otak? Sebab DHA dan EPA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan kesihatan mental, menstabilkan emosi termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, insomnia, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

 

3 sebab di atas dah cukup untuk ibu bapa menyediakan makanan yang tinggi omega dalam diet seharian anak-anak. Kita nak anak bijak, pandai, mudah belajar dan rajin menghafaz, tetapi makanan yang kita berikan tak setara dengan impian kita.

 

Kalau rasa anak kita ni tak suka makan ikan salmon, sayuran, walnut apatah lagi sayuran hijau, eloklah kita bekalkan suplemen Omega untuk mereka. Telan terus setiap hari, tak perlu banyak cerita. Pilihan saya setelah mengkaji pelbagai jenis omega di pasaran, Omega Shaklee adalah yang terbaik. Tak percaya? Jom tengok jadual bawah ni:

 

Kenapa Omega Penting Untuk Otak?

 

Kalau diteliti, kandungan DHA dan EPA dalam Omega Guard Shaklee jauh lebih tinggi dari brand lain di pasaran. Jadi buat ibu bapa yang sedang berkira-kira untuk membeli Omega untuk anak, jangan lupa pilih yang terbaik ya.

 

Selain minyak ikan atau Omega ni untuk makanan otak, ia juga berupaya meningkatkan fokus dan kemahuan anak untuk belajar. Tak percaya? Jom tengok testimoni di bawah ni ya:

 

Kenapa Omega Penting Untuk Otak?

 

 

Kenapa Omega Penting Untuk Otak?

 

Selain Omega membantu meningkatkan fokus dan menjadikan anak kita mudah memahami dan menghafal pelajaran, Omega juga membantu menguatkan sistem imunisasi anak-anak. Alhamdulillah, tak rugi mencuba.. Kesannya memang sangat berbaloi.

 

Untuk melihat lebih banyak info dan testimoni Omega Guard Shaklee, sila klik DI SINI

 

omega-guard-shaklee

 

Oh ya, Omega Guard Shaklee sedang promosi bulan October ini. Buy 6 FREE 1, atau anda boleh beli 2 dan dapat less 5%. Cepat sebelum harga promo berakhir ya.

 

Untuk membeli Omega Shaklee, anda boleh menghubungi saya seperti berikut:

Call / Whatsupp: 019-6657 302

Email: farahshoppe@gmail.com

Add Fb saya: Fara Alias untuk chatting secara langsung dengan saya

Klik Like di FanPage saya: MommyIskandar

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..

Untuk mendaftar ahli dan menikmati diskaun hebat bagi setiap produk Shaklee atau menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee, sila kilk DI SINI

 

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: