Anda rabun? Semakin lama power cermin mata semakin meningkat? Carotomax Shaklee bantu atasi rabun mata anda..   Betul ke Carotomax Shaklee  bantu atasi rabun mata? Alhamdulillah, memang betul, Carotomax Shaklee dah bantu ramai pengguna mengurangkan rabun mata mereka.    Apa sebenarnya Carotomax ni?    Carotomax ialah suplemen yang[…]

Read More

Adakah anda kerap demam? Hari ni saya nak berkongsi tips elak demam dengan Vitamin C Shaklee. Alhamdulillah, sebagai pengedar Shaklee dah pastilah saya akan menggunakan produk ni dulu. Beza sangat sebelum dan selepas penggunaan Shaklee..   Sebelum mengenali Shaklee, saya pantang selsema. Kalau batuk tak apa, tapi kalau selsema[…]

Read More

Alhamdulillah.. hari ni berkesempatan untuk berkongsi testimoni Vivix bantu pesakit diabetes dan darah tinggi.   Adakah anda di sini mengalami penyakit diabetes atau kencing manis? Atau mengalami kedua-dua penyakit ini serentak? Jika bukan anda, mungkin ibu bapa atau saudara mara anda ada mengalami 2 penyakit merbahaya ini.  […]

Read More

Masalah Senggugut Setiap Bulan?    Siapa sini mengalami masalah senggugut setiap bulan? Saya teringat semasa di kolej dulu, ada seorang kawan ni setiap bulan mesti dia ada cuti sakit. Kiranya 3 hari pertama haid tu memang kesian sangat tengok sampai berguling-guling peluk bantal.   Kiranya cikgu-cikgu di kolej[…]

Read More

Seringkali sebagai ibu kita menahan hati jika mempunyai anak yang degil. Bila bercakap, ada saja jawabnya. Bila disuruh, ada saja alasannya. Bagaimana menangani masalah anak yang degil? Di bawah ni ada tips menangani anak degil.   Tips Menangani Anak Degil   1. Beri Sedikit Masa   Pernah tak[…]

Read More

Adakah anda ada masalah hubungan intim lesu? Tak ada perasaan, sekadar memenuhi tanggungjawab dan tuntutan anda sahaja? Jangan dibiarkan masalah ini, kerana bimbang ia akan mengganggu keharmonian rumahtangga kita.   Ada orang cakap, ceria isteri pada murahnya hati suami memberi duit pada isteri. Dan ceria suami pula di[…]

Read More

Assalamualaikum buat semua pembaca Mommy Iskandar. Hari ni terpanggil nak bercerita tentang pentingnya Vitamin C Shaklee perlu ada di setiap rumah.   Untuk makluman, Vitamin C Shaklee ni antara vitamin asas yang perlu ada di setiap rumah kita. Sebabnya, Vitamin C ni lah yang bertindak melindungi sel-sel badan[…]

Read More

Jerebu merbahaya ? JEREBU boleh dikatakan masalah berulang di rantau Asia Tenggara akibat pembakaran terbuka atas alasan membersihkan kawasan hutan untuk tujuan pertanian.   Di Kuala Lumpur dan Selangor, sekolah-sekolah telah diarah tutup pada 24 Jun 2013 bagi mengelakkan kesan kesihatan yang teruk kepada para pelajar.   Hari[…]

Read More

Jana income lumayan dengan Shaklee.   Alhamdulillah, saya dan suami dua-dua fulltime dengan Shaklee. Beberapa bulan lepas, kami berpindah ke rumah baru. Biasalah bila berkenalan dengan jiran, mereka akan bertanya, kerja di mana. Saya jawab “saya bisnes Shaklee”. Mereka tanya lagi, suami? Jawapan saya “suami pun buat Shaklee[…]

Read More

Tips dan petua cara putihkan muka dengan berkesan. Apa tips tu? Mesti semua teruja nak tau kan. Dan ni bukan tips kosong tau, dah ramai yang menjadi semakin putih, bersih, glowing mowink gituu..   Okey tips dan petua cara putihkan muka dengan berkesan yang pertama ialah kena minum banyak[…]

Read More

Rasulullah SAW telah bersabda bahawa, “Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku. Berkata Jibril A.S. : “Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar.”[…]

Read More

Mak-mak kita dulu-dulu kalau tak sihat selalu cari bawang putih. Bakar bawang dan makan, atau bawang putih dibuat minyak untuk sapu bahagian yang sakit. Disebabkan terkenal sebagai antibiotik semulajadi, Shaklee juga ada produk bawang putih yang dikenali sebagai Garlic Shaklee.Nanti kita lihat apa kebaikan Garlic Shaklee.   Sebelum[…]

Read More

Salam Aidilfitri untuk semua pengunjung MommyIskandar.Com. Hari ni baru raya ke-12, tapi saya pasti berat badan anda semua dah naik berkilo-kilo! Al maklumlah raya, semua makanan nampak sedap dan sukar ditolak. Saya pun sama.. sebab tu, hari ni saya rajinkan diri google untuk memotivasikan diri untuk kurus semula.[…]

Read More

Hari ni genap seminggu Ramadhan. Alhamdulillah, ini pengalaman menyusu anak ketika berpuasa yang ketiga bagi saya. Pastinya setiap anak ada pengalaman tersendiri kan..   Mengimbas 6 tahun dulu semasa menyusukan anak kedua saya, masa tu pertama kali merasai pengalaman menyusu anak ketika berpuasa. Tak ada persediaan, ingatkan senang[…]

Read More

Alhamdulillah, bulan April 2015 buku pertama saya terbitan Sofis Prima Sdn Bhd selamat dilancarkan. Hampir setahun jugalah mengambil masa untuk buku Suri Rumah Jutawan ni siap, bagi memastikan hasil yang terbaik untuk anda semua.   Kenapa buku Suri Rumah Jutawan ni diterbitkan? Dan antara intipatinya.. Yang utamanya, saya[…]

Read More

Apakah persediaan menyusukan anak angkat?   Ramai ibu-ibu yang tidak dapat melahirkan zuriat sendiri, teruja apabila menerima berita bakal dapat anak angkat. Tak sabar dengan kehadiran si comel dan berazam mahu menyusukan sendiri anak tersebut supaya dapat menjadikannya mahram dan merapatkan hubungan kasih sayang ibu dan anak tanpa ada[…]

Read More

Seperti yang dijanjikan pada artikel sebelumnya, hari ni saya nak share rawatan penyakit kaki, tangan dan mulut (HFMD) dan apa yang saya berikan pada anak saya semasa anak saya dijangkiti HFMD ini.   Secara asasnya Penyakit Kaki, Tangan Dan Mulut (HFMD) biasanya tidak bahaya dan hilang sendiri. Kebanyakan kes[…]

Read More

Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut (HFMD)   Apakah HFMD? Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut (HFMD) adalah penyakit jangkitan kanak-kanak bawah 10 tahun di mana lepuhan berisi air muncul di tangan, kaki dan dalam mulut. Tekak dan tonsil membentuk ulser kecil manakala tangan, kaki dan kawasan diaper (lampin) dijangkiti[…]

Read More

Makanan Untuk Mata Sihat. Perlu ke makanan untuk mata? Selalu kita mengabaikan kesihatan mata.. Kita selalu fokus nak cantik, nak sihat dan bertenaga, nak langsing, tapi sedar tak sedar organ mata yang banyak berjasa pada kita ni pun perlu diberi perhatian.   Nak mata sihat, jom kita amalkan[…]

Read More

Wuduk adalah wajib sebelum solat. Tanpa wuduk, tak sah solat kita..    Doa semasa wuduk ni saya pelajari dari buku agama (yang tak ingat tajuknya) semasa umur belasan tahun lagi.. Niat adalah wajib, doa ni adalah “tambahan” supaya hati kita fokus untuk beribadah dan menemui Allah S.W.T.  Tak[…]

Read More