Sakit pingang merupakan masalah biasa di kalangan kita masa kini. Ramai yang memandangnya sebagai masalah kecil, namun jika dibiarkan ia boleh mengganggu pergerakkan tubuh kita, seterusnya menyebabkan kita sukar bergerak. Apa punca dan cara mengatasi sakit pinggang ?   Sebelum merawat, mari kita lihat antara punca yang menyebabkan[…]

Read More

Saya menerima banyak pertanyaan, ada tak Set Slimming Shaklee Budget ? Ye lah.. bukan apa, nak ambil set slimming bukan sebulan boleh kurus. Lemak tu dah tepu, mesti ambil masa nak cairkan? Jadi, biarlah yang bertepatan dengan budget kita.    Jangan beli set beratus-ratus pada bulan pertama, bulan[…]

Read More

Berdiet semasa menyusu?    Boleh ke berdiet semasa menyusu? Kalau ikutkan memang lah tak boleh sebab bayi perlu nutrisi lengkap dari susu ibu. Tapi kalau ibu tak berdiet dan asyik ikutkan lapar je.. macam mana nak kuruskan?   Walaupun ramai ibu mengadu lapar selepas menyusukan bayi, tapi tu[…]

Read More

Di zaman serba mencabar ini, mendidik anak-anak merupakan cabaran kepada ibu bapa. Untuk mendidik anak menjadi insan berguna bukan suatu yang mudah lebih-lebih lagi di zaman dunia tanpa sempadan ini. Jika ada di antara kita mempunyai anak yang degil, jangan berputus asa. Berikut ada beberapa tips menangani anak[…]

Read More

Mealshake merupakan multivitamin yang sangat bagus, berkesan dan selamat untuk anak-anak. Seawal usia setahun, anak kita boleh diberikan Mealshake untuk membantu kesihatan dan tumbesaran si manja.   Ramai ibu bapa mengadu, anak sukar makan, anak sembelit, anak terlalu kurus, anak mudah demam, anak asma, anak eczema dan daya[…]

Read More

Alhamdulillah.. telah lebih 5 tahun saya bersama Shaklee. Makin lama dengan Shaklee, bertambah sayang dan yakin saya pada produk Shaklee. Saya juga merupakan pengedar Shaklee Gombak. Bagi penduduk sekitar Gombak, boleh dapatkan Shaklee terus dari saya ya..   Tak dilupakan juga buat penduduk sekitar Selayang, Setapak, Taman Melati, Taman[…]

Read More

Salam kepada semua pengunjung mommyiskandar.com. Hari ni saya nak memaparkan testimoni ESP Shaklee bantu kulit bermasalah .   Saya menerima banyak sms, pm di Facebook dan whatsupp bertanyakan, “betul ke ESP Shaklee ni boleh bantu kulit yang bermasalah? Mana yang patut saya ambil, ESP atau Vitamin E?”  […]

Read More

Seiring dengan usia, seorang wanita menyedari aset berharganya semakin kurang menarik. Adakah kerana kehamilan? menyusukan? atau faktor usia itu sendiri? Apakah rahsia payudara montok dan anjal ?   Antara penyebab utama payudara menjadi lembik dan kendur ialah kehilangan kolagen dalam badan. Seiring pertambahan usia, kolagen dalam badan semakin[…]

Read More

Breastfeeding oh breastfeeding.. Mana ada ibu yang tak nak menyusukan anak.. semua ibu nak menyusukan anak, cuma dapat atau tidak je.. ada ibu yang beritahu mereka memang ditakdirkan tiada susu, betul ke? Apa tips penyusuan paling penting sebenarnya?   Untuk menjayakan penyusuan, apa tips penyusuan paling penting? Pam[…]

Read More

Apa hukum menggabungkan puasa enam dan puasa qadha di bulan Syawal serentak ?   Di antara persoalan yang sering timbul sekitar puasa enam ialah hukum menggabungkan Puasa Enam dan Puasa Qadha di bulan Syawal serentak. Adakah diganjari dengan kedua-dua pahala tersebut dengan puasa yang satu?   Persoalan ini[…]

Read More

Antara produk terlaris ialah Lecithin Shaklee. Kenapa? Kerana ia mampu menguruskan orang yang berbadan besar! Wah.. gitew..   Betul ke Lecithin boleh menguruskan badan? Ya semestinya, jika anda mengambil dengan konsisten. Rahsianya amalkan Lecithin selama beberapa bulan, dan anda pasti dapat lihat kesan yang menakjubkan. Budget terhad? Jangan[…]

Read More

Alhamdulillah, raya bakal menjelang beberapa hari lagi. Selain lecithin, alfalfa dan herblax, Peppermint Ginger Plus Shaklee adalah antara hot product semasa raya. Kenapa? Kerana ia sangat bagus untuk membantu penghadaman kita..   Apa itu Pepermint Ginger Plus Shaklee? Ia adalah kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dihasilkan di[…]

Read More

Assalamualaikum. Lagi 5 hari ramai yang akan pulang ke kampung halaman untuk menyambut lebaran. Pelbagai persediaan disiapkan, termasuk kuih raya, tudung raya, angpau raya untuk dihadiahkan pada mak dan ayah tersayang. Namun, apa kata raya kali ni kita bawa sedikit kelainan? Kita hadiahkan mak ayah kita suplement untuk[…]

Read More

Dalam sehari dua ni timbul isu sensasi yang bermusim. Ramai yang bertanya Shaklee menyokong Israel ? Shaklee menyumbang dana pada Israel kerana Shaklee merupakan Syarikat dari US. Haram ambil produk Shaklee kerana duit tersebut akan disalurkan kepada Israel.   Betulkah Shaklee menyokong Israel ? Lantas ada yang bertanya,[…]

Read More

Alhamdulillah.. sedar tak sedar kita dah memasuki 18 Ramadhan hari ini. Apa yang pasti mereka yang berpuasa dengan mengamalkan suplement Shaklee pasti terasa lebih bertenaga berbanding tahun lepas tanpa pengambilan suplement kan? Apapun, hari ni saya nak berkongsi tentang Vivix membantu penyakit jantung.   Dalam entry yang lepas,[…]

Read More

Alhamdulillah.. telah masuk Ramadhan ke-6. Sekejap je berpuasa dah menghampiri seminggu Ramadhan. Untuk memeriahkan ibadah kita di bulan yang mulia ni, marilah kita lihat kelebihan bulan Ramadhan. ?   Kelebihan Bulan Ramadhan:   1. Dibelenggu Para Syaitan dan Jin.   “Apabila tiba awal malam dalam bulan Ramadhan, diikat[…]

Read More

Assalamualaikum. Tinggal beberapa hari lagi Ramadhan akan menjelma. Alhamdulillah sekali lagi kita berkesempatan bertemu Ramadhan Al Mubarak. Mudah-mudahan Ramadhan tahun ini membawa 1001 rahmat dan kebaikkan pada kita. Bagaimanakah persediaan berpuasa anda tahun ni? Saya, semestinya persediaan berpuasa dengan Shaklee..  🙂    Tahun ni merupakan tahun ketiga saya[…]

Read More

Setiap bulan Shaklee akan mengadakan promo produk. Bulan June ialah bulan kecantikkan. Sebabnya bulan ni ada promo vitamin E Buy 6 free 1!   Nak buat apa vitamin E banyak-banyak? Tu soalan biasa customer saya.. Jangan risau, vitamin E jangka hayatnya 2 tahun. Lambat expired tau!    Dan[…]

Read More

Susu “Double” dengan set penyusuan Shaklee!  Alhamdulillah.. saya dipertemukan dengan Shaklee melalui set penyusuan Shaklee. Bertemu ketika anak ketiga 5 bulan, dan masih menggunakan set ini walau kini telah melahirkan anak ke-4.   Jangan tanya kenapa saya suka bercerita tentang penyusuan. Kerana bagi saya, tak sah seorang ibu[…]

Read More

Ini soalan kegemaran ramai.. ” Saya sihat tetapi sering letih, vitamin apa yang patut saya ambil ya? “   Untuk mereka yang sihat tetapi sering letih, vitamin asas yang perlu diambil ada 3 iaitu: Vitamin C B Complex Vitalea (multivitamin)   ” Banyaknya saya kena ambil? Ambil satu[…]

Read More